Stjernen ! Startet 9.Mai.2016 Del på Facebook Startet 9.Mai.2016 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt rimlige visker armer til viksund 925 a. Og noen som vet farten på denne båten med yanmar 165 hk ? Var det vel de ble levert med originale. Testet med fulle tanker bortsett fra vanntanken i baugen,den ville bare opp til ca 16kn.Ikke nok til og legge seg i plan. Den er med fast aksling,er den halvplanende bare ? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2016 (redigert) Fant tegningene og motor alternetiver ! Ser det er Yanmar 4lh-hte 135hk 16-22 knop. Så halvplaner... Men rimlige viskerarmer finner jeg ikke. Redigert 9.Mai.2016 av Hmm ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 10.Mai.2016 Del på Facebook Svart 10.Mai.2016 Jeg marsjer med ca 15 GPS-knop. Har 165hk Men er ikke veldig mye høyere toppfart. Det er godt merkbart om jeg har fulle tanker og konas husholdningslager ombord. Er halvplaner ja. Men fås som helplaner også. Er ikke viskerarmene temmelig standard og hyllevare på feks Maritim? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Stjernen ! Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2016 Spesielle armer som er klinket fikk jeg beskjed om ! Så hørt i med flere båt butikker som har masse armer ,men ingen passer. Skal se om jeg får lagt ut ett bilde senere idag ! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Mai.2016 Del på Facebook Svart 10.Mai.2016 (redigert) http://www.solhaug.as/viskere-motor-med-tilbehor/viskerarmer-parallelle/parallellarm-380-430-mm http://www.solhaug.as/viskere-motor-med-tilbehor/viskerarmer-parallelle/parallellarm-430-560-mm Redigert 10.Mai.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2016 Her kan man se att de skrudd gjennom glasset ! Så må ha samme avstand mellom hullene ? Håpet og finne slike som jeg bare kunne kneppet på den gamle kula !(slik på bilde). Men fleste visker armer er klinket sammen innerst ! Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 10.Mai.2016 Del på Facebook Svart 10.Mai.2016 Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner problemet.... Passer ikke de Worry linker til da? Avstanden reguleres jo med å løsne set-mutter på parallellstaget. Tror fortsatt det er rimelig standard dette. Og har samme på Viksunden min :-) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Worry II Svart 11.Mai.2016 Del på Facebook Svart 11.Mai.2016 På de jeg har er den ikke festet med den ekstra skruen i det hele tatt. Sikkert bare strammet godt i hovedgjennomførina. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 11.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2016 Det jeg lurer på er att det er 2 hull i vinduet. På de fleste viskerarmer så er paralellarmen klinket fast innerst på kula. Så derfor må jeg ha armer med samme avstand mellom hullene.Så jeg kan bytte alt sammen. (Vil ikke borre nytt hull) Eller jeg kan finne viskere som ikke er klinket fast i dette kulehodet innerst på paralellviskerarmen. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 11.Mai.2016 Del på Facebook Svart 11.Mai.2016 Skjønner mer hva du mener. Mine kan nok se klinket ut, men kan demonteres. Det er en fjærtråd inni som holder det sammen. Må bruke litt makt og vri for å få de av. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Amica Svart 11.Mai.2016 Del på Facebook Svart 11.Mai.2016 (redigert) Hei. Båtene ble levert med litt forskjellig motorstørrelse som det vise til i tidligere innlegg. I min er det skiftet motor, slik at i dag står det en Yanmar på 222HK i denne. Under gode forhold og med nypusset båt makser vi på opp mot 22 knop. Grei fart på vår båt er 15 - 18 knop. Vindusviskere er standard hyllevare i de fleste båtsjapper, slik som Viksund Bravo og Worry II skriver. Redigert 11.Mai.2016 av Amica II (see edit history) Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
larole Svart 18.Januar.2021 Del på Facebook Svart 18.Januar.2021 Har litt lyst til å puste liv i denne tråden. Jeg er på let etter vindusviskere til min Viksund Futura. De linkene som er lagt ved her er ikke lengre i drift. Noen som vet hvem som selger slike i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Januar.2021 Del på Facebook Svart 18.Januar.2021 https://www.maritim.no/search?action=search&q=Paralellarm&pos=0 Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 18.Januar.2021 Del på Facebook Svart 18.Januar.2021 Shit, det var litt facepalm. Men takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 19.Januar.2021 Del på Facebook Svart 19.Januar.2021 Hva er det med båt og viskere egentlig.... De skrangler og hyler så det er ei mare.... Finnes det viskerarmer som er i en bedre og tightere kvalitet? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Jens_P Svart 19.Januar.2021 Del på Facebook Svart 19.Januar.2021 Finnes noen her fra Roca. Er i en annen prisklasse. Med forbehold om at de passer til pussermotorene dine. https://www.watski.no/search?q=Parallellarm Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Jannmar Svart 19.Januar.2021 Del på Facebook Svart 19.Januar.2021 Viksund Bravo skrev 23 minutter siden: Hva er det med båt og viskere egentlig.... De skrangler og hyler så det er ei mare.... Finnes det viskerarmer som er i en bedre og tightere kvalitet? Jens-P kom meg i forkjøpet Han har helt rett. Disse Roca-armene skrangler ikke. Har du vanlig standard mål på drivakslingen på dine pussermotorer så går de rett på, og de passer til det meste som finnes av viskerblader. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 19.Januar.2021 Del på Facebook Svart 19.Januar.2021 Roca-armene er bra, men fjærene som skal holde de mot vinduene var for stramme hos meg, de la gummien flat. Løsningen var å fjerne fjæra fra den ene av paralellarmene, og siden det har de oppført seg. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 19.Januar.2021 Del på Facebook Svart 19.Januar.2021 De må sjekkes ut 🙂 Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
WGM Svart 21.Januar.2021 Del på Facebook Svart 21.Januar.2021 https://stroem.no Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 21.Januar.2021 Del på Facebook Svart 21.Januar.2021 30 minutes ago, WGM said: https://stroem.no Den siden tipset faktisk selveste Rune Viksund meg om, men jeg finner ingen viskere der... Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 21.Januar.2021 Del på Facebook Svart 21.Januar.2021 https://stroem.no/?s=Parallellarm Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Viksund Bravo Svart 27.Januar.2021 Del på Facebook Svart 27.Januar.2021 Løfter denne igjen.... ble litt i tvil om de Roca parallell-armene. Vil de passe på mine motorer? Legger ved et par bilder. Målte akslinger på motor til 13,8mm Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Jannmar Svart 27.Januar.2021 Del på Facebook Svart 27.Januar.2021 Viksund Bravo skrev for 1 time siden: Løfter denne igjen.... ble litt i tvil om de Roca parallell-armene. Vil de passe på mine motorer? Legger ved et par bilder. Målte akslinger på motor til 13,8mm Roca armene passer på dine motorer. 13,8 mm er standard på den øverste delen av akslingen på denne type viskermotorer, der hvor du trer viskerarmen nedpå. Jeg går ut i fra at det er der du har målt. Jeg har Roca motorer og Roca armer. Alt er 13,8 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 27.Januar.2021 Del på Facebook Svart 27.Januar.2021 Ok, så denne vil passe? Atså at det følger med en annerledes plate der akselen kommer gjennom vinduet? https://www.watski.no/Parallellarm-W12-11e8Z?artnr=104193&gclid=CjwKCAiAu8SABhAxEiwAsodSZA1BBEovPhfmLHyfBQBj5K4-hbyVlGvD7V758WxgMZbt8qfxshryoxoCarEQAvD_BwE Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.