Jump to content

Hvor kjøpe rimelige parallell-viskerarmer til viksund 925 a?

Stjernen !

Recommended Posts

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt rimlige visker armer til viksund 925 a.

Og noen som vet farten på denne båten med yanmar 165 hk ? Var det vel de ble levert med originale.

Testet med fulle tanker bortsett fra vanntanken i baugen,den ville bare opp til ca 16kn.Ikke nok til og legge seg i plan.

Den er med fast aksling,er den halvplanende bare ?

Jeg marsjer med ca 15 GPS-knop. Har 165hk

Men er ikke veldig mye høyere toppfart. Det er godt merkbart om jeg har fulle tanker og konas husholdningslager ombord.

Er halvplaner ja. Men fås som helplaner også.

Er ikke viskerarmene temmelig standard og hyllevare på feks Maritim?

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner problemet.... Passer ikke de Worry linker til da? Avstanden reguleres jo med å løsne set-mutter på parallellstaget. Tror fortsatt det er rimelig standard dette. Og har samme på Viksunden min :-)

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Det jeg lurer på er att det er 2 hull i vinduet.

På de fleste viskerarmer så er paralellarmen klinket fast innerst på kula.

Så derfor må jeg ha armer med samme avstand mellom hullene.Så jeg kan bytte alt sammen.

(Vil ikke borre nytt hull)

Eller jeg kan finne viskere som ikke er klinket fast i dette kulehodet innerst på paralellviskerarmen.

Hei.

Båtene ble levert med litt forskjellig motorstørrelse som det vise til i tidligere innlegg. I min er det skiftet motor, slik at i dag står det en Yanmar på 222HK i denne. Under gode forhold og med nypusset båt makser vi på opp mot 22 knop. Grei fart på vår båt er 15 - 18 knop.

Vindusviskere er standard hyllevare i de fleste båtsjapper, slik som Viksund Bravo og Worry II skriver.

Redigert av Amica II (see edit history)

skipper på Amica

Blogg

• 4 år senere...
Viksund Bravo skrev 23 minutter siden:

Hva er det med båt og viskere egentlig.... De skrangler og hyler så det er ei mare....

Finnes det viskerarmer som er i en bedre og tightere kvalitet? 

Jens-P kom meg i forkjøpet

Han har helt rett. Disse Roca-armene skrangler ikke.

Har du vanlig standard mål på drivakslingen på dine pussermotorer så går de rett på, og de passer til det meste som finnes av viskerblader.

Skjermbilde 1.JPG

Skjermbilde 2.JPG

Viksund Bravo skrev for 1 time siden:

Løfter denne igjen.... 

ble litt i tvil om de Roca parallell-armene. Vil de passe på mine motorer? Legger ved et par bilder. Målte akslinger på motor til 13,8mm 

Roca armene passer på dine motorer.

13,8 mm er standard på den øverste delen av akslingen på denne type viskermotorer, der hvor du trer viskerarmen nedpå.

Jeg går ut i fra at det er der du har målt.

Jeg har Roca motorer og Roca armer. Alt er 13,8 mm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...