kjeros Startet 9.Mai.2016 Del på Facebook Startet 9.Mai.2016 Min babord lanternepære har røket. Er det noen spesielle spesifikasjoner utover dimensjon og effekt? Jeg tenkte at en standard OSRAM 12V 10W. SV 8,5 kunne være OK? På originalpæra står det “12V 10W A14”. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Herman Svart 10.Mai.2016 Del på Facebook Svart 10.Mai.2016 Dimensjon og effekt ja, og selvfølgelig at den har lik sokkel. Jeg har vært borti lanternepærer uten opplysning om effekt (Watt) Isteden står det hvor mye de lyser. F.eks 18 Candela som tilsvarer ca 25 watt (12 volt) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
kjeros Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Jeg trodde at det skulle være en enkel oppgave å finne en ny pære til lanterna. 10W sofittenpære burde være en smal sak. Utfordringen ligger (visstnok?) i at pæra er 32mm. Det vanligste for 10W er > 38mm. Jeg har vært innom: Bakken Motor (Watski), Biltema, BilXtra og Torshov. Ingen av disse hadde noe i nærheten. Bakken tok seg også bryet med å sjekke hva Flak og andre kunne skaffe. Enden på denne historien er at jeg nå forsøker med LED-pære. Denne er 31mm og jeg er spent på lyskarakteristikken. Det er nesten så det frister å erstatte disse flotte italienske Osculati-lanternene med noe som har mer kurante pærer... Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
daycruiser Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Jeg kjøpte pærer som jeg tror er lik de du trenger fra Maritim i fjor. Du kan sjekke om de fortsatt har. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Utfordringen ligger (visstnok?) i at pæra er 32mm. Det vanligste for 10W er > 38mm. Jeg har vært innom: Bakken Motor (Watski), Biltema, BilXtra og Torshov. Ingen av disse hadde noe i nærheten. ........... du glemte Mekonomen....31mm...det bör vel gå ? http://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/belysning/glodlampor/spolformlampa-pa9451sv Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
kjeros Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 (redigert) Takk for tipset, Gunga Din! Mekonomen hadde jeg helt glemt. Jeg rakk innom Mekonomen på vei hjem fra jobben. Osram 22-6438 er 10W og er 31 mm. Den er 1 mm for kort, men det er såpass spenn i holderen, at jeg tror det går bra. daycruiser: Jeg sjekket hos Maritim på Slependen. De hadde ikke. Redigert 20.Mai.2016 av kjeros (see edit history) Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.