Jump to content

Vurderer ny båt. Princess 35 vs 360

bmwpat

Recommended Posts

Hei

Vurderer å kjøpe større båt.  Har sett litt på Princess 35 og 360 på Finn.

Har vært ombord i 35, men ikke 360 enda.

Lurer litt om noen har innspill ang prissetting.

Ser de 360 som ligger på finn koster 1mill.

Princess 35 ligger mellom 500-700 tusen. Uten å ha vært om bord i 360'en enda synes jeg kanskje at en prisdifferanse på 300tusen

er litt lite når 35'en er 10 år eldre med mindre motorer, ikke egen stikkabin, eldre design osv.

Har søkt opp tråder her på Baatplassen ang 360 og ser at disse ble omsatt for ca 1mill høsten 2013.

Dvs ingen prisnedgang siste 3 år ?   Er 1 mill en slags "magisk" grense som tar litt tid å bryte gjennom, før verdien

plutselig daler ned til 700-800 tusen ?

Det hørtes jo ut som en bra pris på 360. Har ikke selv sett de ligge så lavt tidligere.

De 360'ene som ligger på finn nå er vel båter som er importert, som nevnt tidligere  så lå disse båtene på ca 1mill i 2013. 

I og med at de fremdeles ligger på 1 mill , så lurer jeg på om kanskje hele verdifallet har blitt spist opp av

dårligere valutakurs?

Både euroen og pundet har steget nesten 30 prosent siden høsten 2013.

Har sett på noen annonser i uk, og der ligger 360'en på 90000 pund. Dette skulle tilsvare ca 1350000 nok  inkl mva

Til dere så har handlet båt i Uk, er det virkelig så stort prutningsmonn på båtene at en kan komme ned under en mill for en 360 ?

En liten kommentar til det du skriver ang. P35 og at den ikke har stikkabin, så har den altså det. Den kommer både i dinette-løsning, slik som de du ser ute nå, men så kommer de også med egen lukket kabin med dobbel køyeseng (ikke ulik det du finner i f.eks Nimbus 4000/4004, Storebro 340/380).

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

• 5 måneder senere...

Hei ser du nevner og kjøpe båt i uk det gjorde jeg i mai i år og det var i gjennom snitt mulig og prute ca 30% på annonsert pris det er sikkert variasjoner der og men for all del reis ned og se på båten hvis det er noe du tenker og gjøre. Men jeg synes det er topp båter det er min andre Princess nå så det er og anbefale.

Nå kommer sommeren?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...