Jump to content

Metode for å løsne dyser på VP KAD300


Henrich

Recommended Posts

Glidehammer / slagters:

Ein innretning som du gjengar ned på rørgjengene på dysene, I andre enden er det eit lodd som kan bevegast I lengderetning av tersen. På denne måten dannar det eit slag som effektivt nappar dysene opp av koparhylsa.

 

NB: tapp ned kjøleveske på førehand!

I tillegg er det veldig nyttig å halda press nedover på koparhylsa, for å sikra at ikkje denne kjem opp saman med dysa. Då vert det nemleg meirarbeid og ditto utgifter...

Link to post
Share on other sites

Ikke bruk glidehammer! Om dysene sitter godt vil kobberhysen bli med opp. Da går alt kjølevannet ned i sylinderen...

Mye rengjøring for å sette ned nye hylser etc.

Lag deg en ters i form av en rørbit med slissespor lags siden for ledningen til dyse nr.1.

Røret må presse mot kraven på kobberhylsen så ikke denne blir med opp.

Eller lån deg ett verktøy.

 

Husk å gjøre kobberhylsen ren i bunn før du setter på plass dysene og ikke trekk til for hardt! Bruk momentnøkkel.

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Skulle gjerne hatt ut dysene på min kamd 300. Er det noen i nærheten av Moss som har rett verktøy å låne ut for å få gjort jobben? Alt er klart for å få de ut, toppdeksel er fjernet. Så det burde bli et kort utlån.

Har prøvd å bevege dysene litt, men de sitter litt for godt til at jeg tør å nappe til. Er ikke god plass rundt de heller for å komme til med ordentlig verktøy.

Kan selvfølgelig hente og bringe tilbake verktøyet. 

Link to post
Share on other sites

Tviler på om det hjelper noe særlig med spray på mine dyser. På Kad 300 sitter de under toppdekselet, og er omgitt av motorolje hele tiden. Motoren har 24 ventiler, og dysene sitter mellom vippe armene, så det er ikke så enkelt å komme til med vanlig verktøy.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...