Henrich Startet 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2016 Holder på å ta ut dyser på kad 300. De sitter fast, og det er lite plass til noe verktøy i mellom ventiler. Noen som har en god metode for å løsne de? Tror de er like på kad 44. Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Jeg plagdes med det på en bilmotor en gang, og da løsna jeg alle dysene skikkelig, så satte jeg på stopperen på dieselpumpen for deretter å tørne motoren på starteren. Glødepluggene kom da ut av seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 glidehammer funker fjell! ;) Sitér dette innlegget Link to post
Henrich Svart 11.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Hei Navic, hva er en Glidehammer? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Glidehammer / slagters: Ein innretning som du gjengar ned på rørgjengene på dysene, I andre enden er det eit lodd som kan bevegast I lengderetning av tersen. På denne måten dannar det eit slag som effektivt nappar dysene opp av koparhylsa. NB: tapp ned kjøleveske på førehand! I tillegg er det veldig nyttig å halda press nedover på koparhylsa, for å sikra at ikkje denne kjem opp saman med dysa. Då vert det nemleg meirarbeid og ditto utgifter... Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Glidehammer-dyse-2000022772/ Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Navic II: veit du om denne passer på rørgjengene som er på dysene? Eg lagde ein ters sjølv, før eg oppdaga denne.. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Navic II: veit du om denne passer på rørgjengene som er på dysene? Eg lagde ein ters sjølv, før eg oppdaga denne.. Nei, vet ikke. men det er vel mulig å finne ut av skulle jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Ikke bruk glidehammer! Om dysene sitter godt vil kobberhysen bli med opp. Da går alt kjølevannet ned i sylinderen... Mye rengjøring for å sette ned nye hylser etc. Lag deg en ters i form av en rørbit med slissespor lags siden for ledningen til dyse nr.1. Røret må presse mot kraven på kobberhylsen så ikke denne blir med opp. Eller lån deg ett verktøy. Husk å gjøre kobberhylsen ren i bunn før du setter på plass dysene og ikke trekk til for hardt! Bruk momentnøkkel. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 9.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2024 Skulle gjerne hatt ut dysene på min kamd 300. Er det noen i nærheten av Moss som har rett verktøy å låne ut for å få gjort jobben? Alt er klart for å få de ut, toppdeksel er fjernet. Så det burde bli et kort utlån. Har prøvd å bevege dysene litt, men de sitter litt for godt til at jeg tør å nappe til. Er ikke god plass rundt de heller for å komme til med ordentlig verktøy. Kan selvfølgelig hente og bringe tilbake verktøyet. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2024 Forrige gang jeg skulle ha ut diesel dyser(bil) kjøpte jeg ett produkt(sprayboks) i fra merket Protec som skulle løsne dyser som satt fast. Fikk ikke prøvd det da alle dysene kom ut lett som bare det. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 10.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2024 Tviler på om det hjelper noe særlig med spray på mine dyser. På Kad 300 sitter de under toppdekselet, og er omgitt av motorolje hele tiden. Motoren har 24 ventiler, og dysene sitter mellom vippe armene, så det er ikke så enkelt å komme til med vanlig verktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.