Jomes Startet 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2016 (redigert) Hei. Svigerfar skal teste dysene i morgen på vår ford sabb 2402E, 6 sylindret, og jeg har fått i opgave å finne åpningstrykket. Jeg har for en tid siden funnet instruksjonsboka.....og funnet dysenes åpningstrykk. Men som dere ser på bildet har jeg fått et lite problem. Det er strøket over,,,,og ført inn med penn. Se bildet,,,og hvordan i all verden kan vi da finne åpningstrykket ? hva i all verden er riktig... Redigert 10.Mai.2016 av jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
index Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Mener på at min 2401E var oppgitt til 146 bar da jeg sjekket dysene. Den beste var vel oppe i 120 før justering... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jomes Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Motoren jager på tomgang, har byttet 5 av 6 dyser. Disse er justert til 175 atmosfærer. Den jaget før dysebytte, og den jager nå. Motoren har cims dieselpumpe. Finner ikke tappeskruen. Hvor sitter den? og hva med overtrykkventil fra første filteret til tanken, hvor sitter den ? jeg mistenker luft i dieselsystemet......mens motoren gikk idag luftet jeg røret til dysene. SKrudde opp bittelitt,kun til jeg så diesel komme, så deretter skrudde jeg igjen. På rørene fra dyse 1 til dyse fire responderte motoren svært lite på at jeg løsnet for diesel. Når jeg løsnet dyse 5 stoppet motoren, og det samme med dyse 6. Hvorfor responderer ikke motoren når jeg kobler fra dyse 1 til dyse 4, men responderer sterkt når jeg kobler fra diesel til dyse 5 og 6. Betyr det at det er luft til dysene 1-4 ? Hvordan lufter jeg cimms dieselpumpen ? overtrykkventil fra første filteret til tanken, hvor sitter den ? kan denne jagingen komme av for lite diesel til dyse 1 til 4. Det hører med at det ligger noe dieselfilm/oljefilm i eksos i sjøen....noe lysblå røyk. Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Mort1 Svart 20.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2016 Ring til et dieselpumpeverksted for å få verifisert dyrenes åpningstrykk. Les av dyseholderens Des nr, så kan de hjelpe deg videre. Det kan også være på tide å bytte dysespissene. Når du trykktester dysene skal de være tett når du holder et trykk på 10-20 bar under åpningstrykket. Lekker de, får du film på sjøen/røyk. Dieselpumpens avtapningsplugg for smøreolje er normalt plassert på undersiden av regulatoren. Hvis du har så mye luft i systemet at den nesten ikke går på 4 sylindre, så tror jeg du må ha betydelige startproblemer. Luft på dieselpumpen ved hjelp av håndpumpen. Ta noen bilder av dieselpumpe/filter så kan det bli lettere å hjelpe deg videre. Blå røyk kommer ofte fra smøreolje.... Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 20.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2016 Jeg brukte 175 bar på min motor, men det kan jo være satt inn andre dyser hos deg... Mulig jeg tar feil, men jeg tror kanske den Simmspumpa smøres direkte fra motorolja. Kan det ha blitt lekkasje over til dieselsiden? Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Roger jo Svart 20.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2016 Hvordan lufter jeg cimms dieselpumpen ? Det er levert flere typer Simms pumper med og uten egen sump her med egen oljesump For rett dyse trykk ring Frydenbø. har hvert borti fra 175 til 205 bar i forskellige manualer. Frydenbø Industri AS - P.B 6164, 5892 Bergen, Norway Tlf: +47 55348800 - Fax: +47 55348801 - Epost: post.sabb@frydenbo.no - Org.nr.: 890 397 832 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.