Jump to content

12v "varmer" finnes det?

Eddiken

Recommended Posts

Pysete fingertupper du har;-)

Om du har innenbordsmotor ville jeg ha gått for en enkel defroster, da får du mer enn nok varme rett fra motoren. Trygt, enkelt og effektivt!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Glem varme fra 12V det blir bare rør og tull. De fleste motorer har ikke dynamo som lader tilstrekkelig på tomgang uten å brenne opp til at du får noen varme av det. Om du trenger varme mens motoren går er jo en sak på kjølevannet perfekt. Monterte en slik sak til et par lapper i min forrige båt var ikke mer en et par timers arbeide å så hadde jeg plenty med varme.

Skal du derimot ha varme uten at motoren går bør du gå for noe som brenner og vor avgassen dår ut av båten.

Den skal kum være i bruk når eg e på havet, så motoren lade jo batteriet :) hadde det gått an med kupevarmer som man har i bil eller no? :) sikkert dumt spm men

Ikke dumt spørsmål i det hele tatt. En kupevarmer/defroster kan du koble inn på kjølevannet, og du har opptil 4,2 kW ved 80 grader på kjølevannet.

Se på denne: http://webshop.nettbaat.no/products/--defroster-12-24volt

Edit: Ser LALUNA II kom med flere forslag når jeg tastet inn mitt innlegg. Samma det.......

Redigert av Wallas Service (see edit history)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Tror jeg hadde fikset ovnen ombord. Det er jo hundrevis av fornøyde sjark fiskere som bruker disse

Hovdeovnen er jo kjent som en pålitelig sak , slett ikke umulig at den bare trenger litt vedlikehold for å fungere som den skal. 

https://baatplassen.no/i/topic/64336-hvor-kjøpe-deler-til-brødrene-hovde-oljeovn/

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...