-morten- Startet 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2016 Hei plages med blåskjell på motorbrakett på høsten når jeg tar opp båten. Kan det brukes drevspray på påhener/brakett for å unngå sånt? har ikke erfaring med det? Noen som har tips? forskjellige typer? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Havlengt Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Du kan fint bruka drevspray, men trur ikkje du skal forventa noko stor effekt mot groe.. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Sliter også med mye blåskjell på drevet selv om jeg bruker drevspray på det, føler ikke det er veldig effektivt. Men for å fjerne blåskjellene har jeg et veldig godt tips, sprøyt skjellene godt inn med klorin ved opptak av båt, vent et kvarters tid og spyl. Du vil se at skjellene da nærmest detter av av seg selv. I ren fortvilelse ved opptak av båt for noen år siden da jeg ikke så ende på å pirke et og to skjell i slengen, startet jeg å eksperimentere for å forsøke å finne en effektiv måte å fjerne dritten. Det var i mitt tilfelle snakk om flere kilo blåskjell, dette var et fenomen som startet etter bytte av båtplass. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 11.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Sliter også med mye blåskjell på drevet selv om jeg bruker drevspray på det, føler ikke det er veldig effektivt. Men for å fjerne blåskjellene har jeg et veldig godt tips, sprøyt skjellene godt inn med klorin ved opptak av båt, vent et kvarters tid og spyl. Du vil se at skjellene da nærmest detter av av seg selv. I ren fortvilelse ved opptak av båt for noen år siden da jeg ikke så ende på å pirke et og to skjell i slengen, startet jeg å eksperimentere for å forsøke å finne en effektiv måte å fjerne dritten. Det var i mitt tilfelle snakk om flere kilo blåskjell, dette var et fenomen som startet etter bytte av båtplass. Ok skjønner! jeg bruker høytrykkspyler på høsten og de sitter noe enormt.. må pirke og gni med noe for å få det av.. får teste ut klorin da!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
blueline Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Selvpolerende bunnstoff for alu-båter fra Seajet fungerer mye bedre enn drevspray. Har brukt det på seilbåtdrev og alu-propell. Ingen problemer med groe. Drevsprayen gir en finere finish ved utsett men for meg er det hvordan det ser ut ved opptak som er viktigst. Er selvfølgelig pirkete å male motorbrakett med pensel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.