oggevann Startet 11.Mai.2016 Del på Facebook Startet 11.Mai.2016 Hei! Jeg har renset alle forgassere på min mariner 40 1998 modell. Det jeg også gjorde, da tidligere eier hadde forsøkt å få den til å gå reint selv, var å grunn justere blandingskruene helt inn og 1,5 omr ut. Da jeg sjøsetter båten virker ting til å være i orden, jeg kjører den en tur, men så begynner den sånn smått å lugge på 100% pådrag, jeg stopper derfor opp og kjører på i gjen og det samme skjer nok en gang. Tyder dette på at den får for lite? Hvilken vei skal jeg i så fall skru for å gi den mere bensin? Noen som har peiling ? Hilsen en fortvilt båteier... Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 12.Mai.2016 Del på Facebook Svart 12.Mai.2016 Blandingsforholdet ved WOT er stort set upåvirket af blandingsskruerne. De skruer er primært til tomgangsblandingen. Blandingsforholdet ved WOT er bestemt af de faste dyser i stigerøret midt i karburatoren. Min erfaring fra en 60HK mariner, 3-cyl, lidt ældre er, at når den 2hoster" ved WOT er det fordi den suger falsk luft et sted i brændstoftilførelsen. I vores tilfælde var det koblingen mellem tanken og motoren, helt oppe på motoren, hvor koblingen ikke var fast, men sad og vrikkede. Hold koblingen, (det vil sige: Få en hjælper til det) fast ind mod motoren og se om det hjælper. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 12.Mai.2016 Del på Facebook Svart 12.Mai.2016 (redigert) Annet merket enn det jeg har men ellers er mye likt. Har en tohatsu 40hk 2t 3syl fra 1998. Jeg hadde ujevn gang på tomgang men løste seg med nye tennplugger og en justering av tomgangsskruene på forgassere.Du har ujevn gang ved full pådrag. -Har du sjekket tennplugger? -riktig avstand mellom tennstift? og er tennpluggene hele og ingen løse terminaler eller kabler som sitter løst? -Får den nok olje evt er det blandet inn riktig olje og har andre prøvd andre typer olje? -har byttet til ny bensin samt rengjort bensin og oljefilter? -hvis du har autolube/motoren blander olje inn selv, har du luftet oljepumpen? -er det klem på noen av bensin eller oljeslangene samt se at alle koblinger er hele om strammet til.-Hvordan ser tennstiften ut? brun, svart, hvit eller grå? Hvis du ser på Tohatsu sin service manual på side 43, finner du innstilling og justering av forgassere. Den er nok veldig lik din motor men se om du finner for ditt merket.https://www.dropbox.com/s/n171nrw5bl83n59/1991%20M40D%2050D%20003-21024-0.pdf?dl=0 Redigert 12.Mai.2016 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.