Jump to content

Tenningsmerke/fortenning Ford 2728T

SvartRøyk

Recommended Posts

Hei!

Det skal være 24 grader fortenning på alle forder med turbo i 2700 og 2720 serien, dvs, 2704ET, 2722, 2726 og 2728.

På 2720-motorene kan det kan være vanskelig å se gradeinndelinga på svinghjulet i hullet i svinghjulshuset - nedkant høyre side sett bakfra, men med et speil, lykt og god tålmodighet går det i de fleste tilfellene! 

Er enig med at det er vanskelig å se gradinndelingen i hullet på svinghjulshuset. Selv om man bruker lys  og speil kan det være vanskelig. Det beste resultatet har jeg fått med å ta bilder gjennom hullet. Da har det vert lett å se gradene. Du må og passe på at overettmerke på dieselpumpen er rett innstillt når du leser av gradene.

Takker da vet jeg det.

Eneste jeg er usikker på da er det ser ut som noen har flyttet adapteret (bananformet) med krave som tolken på pumpa skal inn i.

Det er ett slissespor med 2 serraterte skruer (som sikkert ikke skal løsnes) somholder dette fast.

Kunne se på malingen hvor det hadde stått, men hvorfor skulle noen flytte på adapteret. Det burde vel være en grunninnstilling fra fabrikk skulle jeg tro?

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...