SvartRøyk Startet 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2016 Har kikket i servicemanual og finner kun ett bilde av svinghjul som står over ett på 24 grader. Pussig at det ikke står hvor mange grader det skal være noe annet sted? Er det noen som Ford entusiaster som kan hjelpe? (Pumpa er av typen som ikke kan vris, må løsne drivhjul og line opp med styrepinne på pumpebrakett) Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Hei! Det skal være 24 grader fortenning på alle forder med turbo i 2700 og 2720 serien, dvs, 2704ET, 2722, 2726 og 2728. På 2720-motorene kan det kan være vanskelig å se gradeinndelinga på svinghjulet i hullet i svinghjulshuset - nedkant høyre side sett bakfra, men med et speil, lykt og god tålmodighet går det i de fleste tilfellene! Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Er enig med at det er vanskelig å se gradinndelingen i hullet på svinghjulshuset. Selv om man bruker lys og speil kan det være vanskelig. Det beste resultatet har jeg fått med å ta bilder gjennom hullet. Da har det vert lett å se gradene. Du må og passe på at overettmerke på dieselpumpen er rett innstillt når du leser av gradene. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 12.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Takker da vet jeg det. Eneste jeg er usikker på da er det ser ut som noen har flyttet adapteret (bananformet) med krave som tolken på pumpa skal inn i. Det er ett slissespor med 2 serraterte skruer (som sikkert ikke skal løsnes) somholder dette fast. Kunne se på malingen hvor det hadde stått, men hvorfor skulle noen flytte på adapteret. Det burde vel være en grunninnstilling fra fabrikk skulle jeg tro? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Er usikker på hva du mener. Kan du ta et bilde som viser hva du mener? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Du ser det er slissespor på platen som tolken skal inn i. Denne var løsnet... https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8523/pumpe-justering.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Ser nå at det forskjell på den din motor har og den som er på 2704. Tror ikke det har noe å sei, for der tolken skal inn er to halvmåner som tilsammen blir et rundt hull på 3mm. Hvis det er samme som på 2704, kan du bruke en bor på 3mm i stedet. den vil da gå akurat inn i hullet. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Ok, takker så mye. Da satser jeg på at alt er greit. Den startet på første slaget. Kun testet i båsen da. Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 27.August.2018 Link til dette innlegget Svart 27.August.2018 Er det samme på 2722 uten turbo også? Finner ikke noe vettugt på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.