Jump to content

Bravo 3 drev, propellen roterer fritt begge veier i forover-gir


kupling

Recommended Posts

Bravo drev skal normalt monteres med girspaken i fri. Man trekker ut gir sjalter med en tang, da er den i gir

Wiren går inn i låsen og dytter sjalter videre i fri posisjon når drevet er helt på.

 

Girspaken forover så er det vanlig for Alpha drev.

 

Har du prøverkjørt og allt ble ok,har du hatt litt flaks, kanskje ?

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Neste gang så setter du i fri og tar ut drevet. Med gir i fri dras gir sjalter seg ut pga wiren sitter i en klype som holder 

wiren på plass. Klypen kan da åpnes så wiren løsner.

Når du skal sette drevet på igjen (gir i forover), skal gir sjalter i drevet være trukket ut, så wiren skal i klypen og dytter sjalter inn så

wiren låses fast.

Dette er vanlig prosedyre på Bravo drev.

 

Annet når det gjelder Alpha drev. Der skal gir stå i forover.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...