Jump to content

Suzuki DF4 låser seg i forover gir

morgull

Recommended Posts

Hei. Har en 2012 modell Suzuki DF4 som har låst seg i forover gir. Selv om jeg setter girspaken på motoren i fri eller revers så står selve giret i forover posisjon.

Tenkte kanskje skruen som man låser girshalteren med i nedkant av øvre stammen var løsnet, men det var den ikke.  

Skrudde av undervannshuset og prøvde å dra girshalteren i fremkant av undervannshuset opp og ned for å se om jeg kunne sette den i fri og revers direkte på undervannshuset, men den står fortsatt i forover gir. 

Man får fint dyttet girshalteren ned og opp, men selve giret står i forover posisjon. 

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1791/img_4554.jpg

Er det noen som har vært borti lignende / har gode tips på hvordan jeg fikser dette?

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

• 2 uker senere...

Har fått sett litt mere på dette i helgen. Når jeg dreier propellen mot høyre så dreies akselen som går opp i motoren rundt. Dreier jeg propellen andre veien så dreies akselen andre veien.

Propellen / akselen kan dreies begge veier uansett om gir sjalteren står i forover / fri / revers posisjon..

Slik jeg forstår det da må det være noe i overgangen mellom girsjalteren og giret nede i undervannshuset??

Noen som har vært borti lignende / har tips?

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...