Jump to content

Kalkblåsing/våtblåsing Stavanger-Haugesund-Bergen

Haugalandi

Recommended Posts

Jeg vurderer å gå til innkjøp av et komplett blåseoppsett for kalk,glass eller sandblåsing.

Ser det er i hovedsak kalkblåsing som er det mest aktuelle for båtfolket, men ER det noe båtfolket ønsker flere leverandører av?

Det er vel sannsynligvis et spørsmål om pris men jeg tenker at jeg skal være MEGET konkurransedyktig på pris.

Flott hvis dere kunne kommentert om dette er av interesse eller om dere mener det er dekket tilbud og ikke noe som vil være ønsket av båtfolket.

Mvh

Haugalandi

Tenkte samme for litt siden. Eg trur det kan være marked. MEN .. du bør ha isblåsing. Ingen slipp/verksted eg har snakka med godtar sand eller kalk uansett om man bygger telt. Med sand så begrenser markedet seg til hagebåter på max 30 fot, og kanskje noen i opplag hos båtforeninger, det er de med større båter som har verst for å ta skrapa fatt.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Virker gjerne ikke som det er allverden interesse for blåsing, etter hva jeg har lest om isblåsing så er det mer tidkrevende og ikke like effektivt som kalkblåsing eller glass. Glass noe hardere på gelcoaten.

Jeg har ikke bare fokus på båt men trodde kanskje det et marked men jeg ser den med at marinaene er litt skeptiske. Det burde jo ikke være noe problem hvis det ryddes skikkelig men.

Haugalandi

Sandblåsing går helt fint sanden blir tilsatt vann og detter rett ned altså ingen spredning av Sandstøv .legger en presenning på bakken rundt og under båten er det bare og rulle samen presenningen og ta den en egnet plass og spyle presenningen ren . jeg har fått sandblåst min 32 foter og såg ikke ett eneste fnugg av sand rundt båten etter att presenningen ble fjernet.

• 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...