Avmønstret4 Svart 14.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2005 Enig Tassen! Jeg er like oppgitt over dårlig vær, men det er fint lite vi får gjort med, og saken blir ikke bedre ved å syte. Så ta det været som kommer å gjør det beste ut av det Det blir nok fine dager i sommer å Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 14.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2005 Det blir nok fine dager i sommer å Jepp, August er som regel bra her på mine kanter, uten at jeg har noen statistikk på det. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 14.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2005 (redigert) Har foretatt en privat nedjustering av grensen for tropedøgn fra 20 til 10 grader. Dette gir meg så langt i juni 2 tropedøgn. Slett ikke ille! Redigert 14.Juni.2005 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
bliss X Svart 14.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2005 Huff! Dette har så langt vært en elendig båtsesong. Tiden gikk alt for fort, litt sykdom og mye annet å drive med + elendig vær har medført at jeg så langt bare har vært ute en liten tur. Er ennå ikke ferdig med poleringa, og har ennå ikke vært på land for stoffing. Seil er satt på men har ennå ikke vært i bruk. Vurderer å hoppe over stoffing i år. I går hadde jeg planlagt å fortsette poleringa, men hva skjedde? Hadde knapt nok fått over kaffekjelen før det begynte å blåse og regne. Håper vi nå kan få noen dager sammehengende med bra vær nå, så jeg kommer litt videre. Lasse Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 15.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2005 hei har dere sett at sommeren har kommet en kalesje fri båttur er velkommen Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 15.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2005 Det er sikkert en illusjon etter lang tids overtrutning. Men noe minner om sommer. I alle fall en touch av et eller annet. Tar med regntøyet og drar ut og sjekker fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2005 Hei. Det var da fælt til sutring på enkelte her. Helt enig at det har vært lite sommervær, men en kan da ha det fint på sjøen og i en trivelig havn for det? Har vært ute hver helg etter sjøsetting like etter påske. Det blir 10 helger det! Riktignok har det gått med litt lampeolje til varmeapparatet, men hva så? Og litt sjø har vi også hatt underveis, men det tåler både båt og mannskap. Litt gøy er det jo å håndtere båten i et par meters bølger og føle seg konge! Det er litt mer spennende enn å sitte noen timer med armene i kors og holde utkikk mens Autohelmen styrer båten i flatt vann. Men for all del, det skal bli fint med litt sommer og nedkneppet kalesje. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hardball Svart 15.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2005 SOMMEREN ER HÆR!!!!!!!!!! Deilig med sommervarme, båtliv er topp. Når det er slikt vær, så er jeg glad jeg ikke har Hardtopp på båten. God sommer!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 16.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2005 Var i Kragerø i helga. Litt duskregn, men mildt. Ledige plasser overalt! (kafeer, restauranter og gjestebrygger) Ikke så galt at det ikke er godt for noe... Sitér dette innlegget Link to post
nidelv 18 Svart 17.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2005 Vil bare minne om at det bare er tre uker til det går mot vinter igjen! Noen som vet hvor sommeren har tatt veien? Den er hvertfall ikke her på østlandet og trønderne sier at den ikke er der heller. Nord-Norge hadde den i fjor så der er den ikke. Noen som har sett den dra forbi? <{POST_SNAPBACK}> Så den på værkartet...syden Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 17.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2005 ...syden <{POST_SNAPBACK}> mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 17.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2005 (redigert) Her er sommeren! Harstad ...nu https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3673/sama.jpg Redigert 17.Juni.2005 av kgt (see edit history) Sitér dette innlegget kgt Link to post
Tom Hagen Svart 17.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2005 Jippi! Endelig skinner sola fra knall blå himmel! Bensinkannene er fylt opp og satt i båten, og jeg har fri i hele helga! Imorra blir det tur på mjøsa med ny-båten! Måtte bare skrike det ut!!! : flag: Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 19.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2005 Skinner sola her i Trondheim også, men det er ikke mer enn 14 grader og kjølig vind. Sydentur er bestilt...... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2005 Den er ihvertfall her nå for en stakket stund. Jaggu er det varmt ja, må kjøle ned legemet med dertil egnet væske Må bare få skrudd sammen lillebåten (Fia) så jeg kommer meg utpå Taket til naboen er nærmest ferdig Sitér dette innlegget Link to post
Oddisman Svart 26.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2005 Sommeren er her. Bare avlys sydenturen. Nå blir det bare kozzzz! Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 26.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2005 ja det var det vi snakket om det må ha litt is i magen sommeren kommer alltid Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 26.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2005 Sommeren er her Denne tråden kan vel avsluttes nå Olavssundet 26 juni 2005 Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
ok67 Svart 26.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2005 10-12 grader og regn i Trondheim for øyeblikket................ Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 Regn i Vestfold også i dag, men det skal visst bli bedre etter hva som står på www.met.no Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2005 (redigert) 10-12 grader og regn i Trondheim for øyeblikket................ Hei. Du har min dypeste medfølelse! Var en tur på Nordmøre i helgen for å plassere kone og hund sammen med svigermor på hennes landsted i Bøfjorden (Surnadal). 10 grader, regn og så pass vind at fjorden gikk hvit! Jeg frøys fra jeg annkom til jeg dro sydover igjen. Her to bilder fra gjestehavnen i Bøfjorden jeg tok en gang det faktisk var sommer der! (Klikk på bildene for større versjon) Lars H. Redigert 27.Juni.2005 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 28.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2005 Hei. Her to bilder fra gjestehavnen i Bøfjorden jeg tok en gang det faktisk var sommer der! Lars H. <{POST_SNAPBACK}> DET er det i hvertfall ikke i år!! +8 grader, nordavind og regn før dagsrevyen i går kveld. Reiser en (nødvendig) tur til Glasgow til helga, KANSKJE vi får oppleve at gradestokken kryper over +20 (celcius) Dette blir kanskje som sommeren 2001: Båten stod under pressennning i gården hele sommeren (la nytt elektrisk anlegg) og det regnet faktisk HVER dag! Båten står under tak fortsatt; Sysler med siste finpuss av autopilot og ny radarmast; E-Tech-motoren er ikke "tunet opp" enda. Eneste mål og lyspunkt er "vaktbåtjobben" under VM-showet i august, og så er det vel vinterklargjøring igjen! Du schnakker om "sommer" Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ok67 Svart 28.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2005 Trøst deg med at snøen kommer ferdig måket (regn). Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2005 Jo-a. Du her HELT rett! Takk for oppmuntringen. Mener å se at det allerede er blitt litt mørkere om natten. Snart er det på´n igjen!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Lars H. Svart 28.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2005 Fortvil ikke, om mindre enn 6md. snur solen og det går mot sommer! Gled dere. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.