Jump to content

Hvor har sommeren tatt veien


Oddisman

Recommended Posts

Det blir snø da vet du Perlen :cryin:  Slagskipet ligger kun med opplagskalesje hvis det ser ut til å bli mild vinter. Til høsten rigges den til med full pakke :cryin:  :cryin:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Da blir nok Marwin glad!!!!!!!!!!!.

 

Mener å erindre ifra sist vinter at han jublet hver gang det kom snø i Trønderlag.

 

Eller gjelder prognosene dine kun for Østlandet, og at Trønderlag for er is og snøfri vinter???

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Det blir snø da vet du Perlen :cryin:  Slagskipet ligger kun med opplagskalesje hvis det ser ut til å bli mild vinter. Til høsten rigges den til med full pakke :cryin:  :cryin:

<{POST_SNAPBACK}>

Huffda, ser jeg ikke frem til......

 

Jaja, får begynne tidlig på høsten og planlegge hvordan jeg skal legge opp burka på båten (ligger på vannet hele året)...

 

Jammen godt vi nettopp har handla ATV med brøyteplog etc.. :wink:

Link to post
Share on other sites

  Da blir nok Marwin glad!!!!!!!!!!!.  Mener å erindre ifra sist vinter at han jublet hver gang det kom snø i Trønderlag.  Mariell

<{POST_SNAPBACK}>

Er jeg SÅ dårlig til å utrykke meg?? Mener å huske at jeg bannet hver gang det lavet ned!

På den annen side, så har det regnet MYE mere sør for Dovre enn her oppe de siste 12 uker!

Men tempen her er heller laber! Den "Grønne Vinteren" er i grunnen værst, for da er det forbudt å bruke piggdekk!!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Detter er håpløst, har ennå ikke sjøsatt. Det melder fortsatt kuling og regn med snø over 500 meter.

 

Får håpe at sommeren neste år blir bedre slik at man kan få prøvd båten i noen dager før det blir snø igjen.

 

:cryin::cryin::headbang::headbang:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Hmm kan ikke si at været plager meg så mye her i trondheim for tiden, så lenge man justerer påkledningen litt.

 

Trives veldig godt i frisk bris og 0.5m bølger :cool:

 

Men man bruker en Regatta flytedrakt eller lignende, og skikkelig fjell lue, gode hansker og skibriller. Da går det helt fint med litt friskt trøndervær.

 

Har hatt mange fine båtturer allerede i år, bla 2 turer til Halten der det ble observert flere par med havørn, og mye fint dyreliv undervann. :cool:

 

Og det er skikkelig spennende å stå på ett skjær og se på brenningen slår 40m rett opp.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Link to post
Share on other sites

Håper ikke at det var sommeren som føyk forbi her i går! :cryin: Det regnet IKKE! Og det tørket opp såpass at jeg fikk brukt "fórhøsteren" på plena.

Og i dag regner det IGJEN! Og båten står fortsatt i hus. Ikke farsken om jeg orker å stelle båt i frysegrader og regn!! :puke:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Har satt ut båten idag. Gjør det med henger ved en 'naturrampe' og trenger mest mulig høyvann, så det var ikke noe alternativ å vente til neste høyvann - fordi det ligger i arbeidstiden eller midt på natten de nærmeste dagene.

 

Men det var omtrend like mye ferskvann ovenfra som saltvann nedenfra :cryin:

 

Men nå flyter'n ved bøya :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Da er sydenturen bestilt og betalt !... Avreise mandag for 2 uker til Kypros med :cheers::drink::cheers:

...og båten får værsågod klare seg selv hjemme i regnet ! :smash:

 

Nok er nok og nå gir jeg opp båtlivet for noen uker til fordel for varmen i syden... :yesnod:

 

 

Ha det fint hjemme i regnet alle sammen! :flag:

 

mvh

harBayliner :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...