Jump to content

Hvor har sommeren tatt veien


Oddisman

Recommended Posts

:cryin: Huff!

 

Dette har så langt vært en elendig båtsesong. Tiden gikk alt for fort, litt sykdom og mye annet å drive med + elendig vær har medført at jeg så langt bare har vært ute en liten tur. Er ennå ikke ferdig med poleringa, og har ennå ikke vært på land for stoffing. Seil er satt på men har ennå ikke vært i bruk.

 

Vurderer å hoppe over stoffing i år.

 

I går hadde jeg planlagt å fortsette poleringa, men hva skjedde? Hadde knapt nok fått over kaffekjelen før det begynte å blåse og regne. Håper vi nå kan få noen dager sammehengende med bra vær nå, så jeg kommer litt videre.

 

:sailing: Lasse

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det var da fælt til sutring på enkelte her. Helt enig at det har vært lite sommervær, men en kan da ha det fint på sjøen og i en trivelig havn for det? Har vært ute hver helg etter sjøsetting like etter påske. Det blir 10 helger det! Riktignok har det gått med litt lampeolje til varmeapparatet, men hva så?

 

Og litt sjø har vi også hatt underveis, men det tåler både båt og mannskap. Litt gøy er det jo å håndtere båten i et par meters bølger og føle seg konge! Det er litt mer spennende enn å sitte noen timer med armene i kors og holde utkikk mens Autohelmen styrer båten i flatt vann.

 

Men for all del, det skal bli fint med litt sommer og nedkneppet kalesje.

 

Lars H.Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

10-12 grader og regn i Trondheim for øyeblikket................

Hei.

 

Du har min dypeste medfølelse! Var en tur på Nordmøre i helgen for å plassere kone og hund sammen med svigermor på hennes

landsted i Bøfjorden (Surnadal). 10 grader, regn og så pass vind at fjorden gikk hvit! Jeg frøys fra jeg annkom til jeg dro sydover

igjen.

 

Her to bilder fra gjestehavnen i Bøfjorden jeg tok en gang det faktisk var sommer der!

 

Bilde Bilde

(Klikk på bildene for større versjon)

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei. Her to bilder fra gjestehavnen i Bøfjorden jeg tok en gang det faktisk var sommer der! Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

DET er det i hvertfall ikke i år!!

+8 grader, nordavind og regn før dagsrevyen i går kveld.

Reiser en (nødvendig) tur til Glasgow til helga, KANSKJE vi får oppleve at gradestokken kryper over +20 (celcius) :cryin:

Dette blir kanskje som sommeren 2001: Båten stod under pressennning i gården hele sommeren (la nytt elektrisk anlegg) og det regnet faktisk HVER dag!

Båten står under tak fortsatt; Sysler med siste finpuss av autopilot og ny radarmast; E-Tech-motoren er ikke "tunet opp" enda.

Eneste mål og lyspunkt er "vaktbåtjobben" under VM-showet i august, og så er det vel vinterklargjøring igjen! :cryin: Du schnakker om "sommer" :puke:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...