Jump to content

Sirkulere systemrens gjennom DPH drev, erfaringer?


Targa 23.1

Recommended Posts

Det burde fungere utmerket i mine øyne :) Blir ganske mye systemrens dog, er ikke det ganske dyrt? Kanskje en ide å sette slanger direkte på inntaket på en måte slik at du slipper å ha 100 liter. Ellers hadde jeg ikke lurt så mye på det!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

-det fatet/ balja må være stort...

De første årene jeg tok vinterkonservering på Grandezzaen med DPH-drev, brukte jeg drevposen til Sula bedriftstjenester. Den vil jo omslutte drevet bedre enn et fat. Muligens... Men du må vel samle opp mest mulig av systemrensen som kommer ut av drevet også, må du ikke? Det kommer jo også betydelig kjølevann ut i nedkant av skjoldet/ helt inntil akterspeilet.. Det må du samle opp med bøtte.

 

Dersom du bare skal kjøre systemrensen inn og la det, stå, uten å sirkulerer særlig, så er vel det letteste å koble fri sjlvannsslangen fra drevet, sette inn en plast overgang og deretter ny slange opp i kanner.. Det er slik jeg gjør det med vinterkonservering.

Link to post
Share on other sites

Du tilter drevet så langt opp som du må, sikkert nesten helt opp. -det varierer litt om hvordan slangeklemmene står og hva som kommer i veien for skralla. En liten sakralle med forlenger gjør susen. Skru opp slangeklemmen og skyv av slangen. Den kan sitte litt, så du må riggle litt i den sideveis. Men den er relativt flexibel og har ikke stålarmerig...

Når du skal ha den på igjen, må du bare fikle litt, så smetter den på til slutt. Tror jeg la på litt zalo...

Pass på at slangeklemmen ikke kan gange mot noe. Ta "før bilde".

 

Jeg satte innpå et sånn hvitt plastrør som brukes til gråvann i hus, typ under dusjkabinett... Men det kan være ørlite tykkere. Stram til med slangeklemmen igjen..

Skal du kjøre den en stund på ferskvann først, så må du ha en del vann tilgjengelig, for den slurper i seg mye vann. Jeg hadde to store murerbaljer fylt opp før jeg startet...

Kan dessverre ikke finne noe bilder nå.

Men det er ikke noe hokus pokus. Ikke fortvil om du ikke for slangen på igjen på første forsøk :)

 

Du må være to personer. En for å holde på der bak, og en som starter og stopper motor.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...