Charlis Startet 13.Mai.2016 Del på Facebook Startet 13.Mai.2016 Jeg har en 2003 Yamaha 80 hk. Elmotoren som pumper hydraulikken til Power trimmen trenger en overhaling/utskiftning, men jeg får ikke opp skruen som skal frigjøre hydraulikken for å løfte den manuelt. Har hørt den skal være lett å dreie en liten omdreining mot klokka for at dette skal skje, men den sitter dønn fast. Nå er sporet til skrutrekkeren slitt bort etter noen dager med 5-56 og slagtrekker. Forsøkte med en "grisepikk" men det endte med knekk og lekkasje av hydraulikkolje... Har jeg mulighet til å komme fra dette med hodet over vannet? Sitér dette innlegget Link to post
Charlis Svart 28.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Nå er det bare siste steg igjen. Får ikke løsna siste gjennomgangsbolten som holder sylinderen fast til motorstammen. Løsna clipset, og skal dunkes ut. Sitter dønn. Brukt ei uke m 5-56 og dunking nå uten å rikke dritten. Gode forslag? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 5-56 er ikke beste stoffet til slikt , har hat mer hell med spray av "freeze shock" typen - den kryper mye bedre : http://www.loctite.com.au/3320_AUE_HTML.htm?nodeid=8802649931777 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars K Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Har du prøvd å banke på tiltmotoren mens du kjører strøm på den? Kan være heldig og få den til å gå slik at du får løftet opp. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Holder på med samme jobben på en Johnson 70. Vann i tiltmotor, bestilt ny erstatter. Slet litt med bolten her og, men den kom da jeg brukte den faste koppnøkkelarmen i koppsettet. Mulig lang forlenger kan brukes, men koppnøkkelarmen er rund i begge ender. Da blir det 0 fjæring i slagene, og det kom etter en 30-40 kakk. Sitér dette innlegget Link to post
oks81 Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Viste ikke at det fantes en slik skrue! Nyttig :) Bruk varme på ting sitter fast. Det hjelper! Sitér dette innlegget Link to post
Charlis Svart 16.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 Motoren er død, magneten sprukket og lokket rustet i filler. Nye deler i boks, men får bare ikke ut bolten. Skal prøve varme/kulde... Liten gassbrenner å anbefale...? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.