Jump to content

Dyrt luftfilter VP 41


Fjordutsikt

Recommended Posts

:confused: Jeg sjekket prisen på nytt luftfilter til min VP 41 på Stathelle Marina - han hadde bare fjorårets pris - tro det eller ei: 700,-

Jeg spurte om det kunne være riktig for den pappinnsatsen - nei jeg må kjøpe hele filteret med HUS kunne han fortelle.

Dette kan jo ikke stemme!! Det er jo et lokk som er til å ta av og ta ut filterinnsatsen - men han påsto hardnakket at den ikke ble solgt separat. :crazy:

 

Er det noen på dette forum som har opplevd det samme?

 

Det må vel være en eller annen leverandør som selger løse innsatser. :sad:

Link to post
Share on other sites

:confused:  Jeg sjekket prisen på nytt luftfilter til min VP 41 på Stathelle Marina - han hadde bare fjorårets pris - tro det eller ei: 700,-

Jeg spurte om det kunne være riktig for den pappinnsatsen - nei jeg må kjøpe hele filteret med HUS kunne han fortelle.

  :sad:

<{POST_SNAPBACK}>

Du får helt klart kjøpt kun innsatsen: Det gjør jeg hos La-Sa her i Oslo for snaut 300kr. Dersom Stathelle Marina har hele filteret, så er det forståelig at de fortsatt har det liggende :-) Alle kjøper kun innsatsen! :smash:
Link to post
Share on other sites

Du får helt klart kjøpt kun innsatsen: Det gjør jeg hos La-Sa her i Oslo for snaut 300kr. Dersom Stathelle Marina har hele filteret, så er det forståelig at de fortsatt har det liggende :-) Alle kjøper kun innsatsen!  :smash:

<{POST_SNAPBACK}>

:nonod: Nei han hadde det ikke på lager, det måtte bestilles - da sa jeg Nei Takk! :nonod:

Link to post
Share on other sites

Gjerne litt OT ... har netopp hentet 2x Oljefilter, 2 x Primær og 2 x sekundær dieselfilter her borte hos forhandler .... totalpris NOK 174,- (£14.75 incl. VAT) til Detroitene mine.... ikke avskremt i det hele tatt.... blir en liten :cheers: i kveld, da det var mindre enn 1/4 av prisen jeg forventet...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

:crazy:  :crazy: Jeg kjøper filter til min TMD 40 hos bilrekvisita butikk. Jeg tror det er samme filter til 41 motoren. Filteret går også på Volvo 360 og 240 serien. Prisen er under 100 lappen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror nok ikke det er samme filter til 40- og 41-serien; i alle fall ikke etter Volvo Pentas originalkatalog. Der er også 40-filteret rimeligere enn til 41-serien. Redigert av fredriksen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:crazy:  :crazy: Jeg kjøper filter til min TMD 40 hos bilrekvisita butikk. Jeg tror det er samme filter til 41 motoren. Filteret går også på Volvo 360 og 240 serien. Prisen er under 100 lappen.

<{POST_SNAPBACK}>

40 serien benytter et flatt flter, mens 41 serien benytter et sylindrisk

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Filteret har delenr 858188 og alle VP forhandlere bør ha dette på lager...

Forøvrig kan du sjekke nr og pris opp mot Maritim da de bruker samme nr på sine deler som VP, men bare med en V foran ref svar fra Quantum.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mener bestemt at det er 2 typer luftfilter et som er ca. 20 cm i dia. og et som er 15,5 cm i dia.

Jeg har ikke målt mitt, men jeg tror det er 15,5 cm - det er jo 2 typer av disse motorene, det ser en bl.a. på oljekjøleren og veivromslufting - de nyeste har lufting ut på toppdekselet mener jeg.

Redigert av boolle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...