Fjordutsikt Startet 3.Juni.2005 Del på Facebook Startet 3.Juni.2005 Jeg sjekket prisen på nytt luftfilter til min VP 41 på Stathelle Marina - han hadde bare fjorårets pris - tro det eller ei: 700,- Jeg spurte om det kunne være riktig for den pappinnsatsen - nei jeg må kjøpe hele filteret med HUS kunne han fortelle. Dette kan jo ikke stemme!! Det er jo et lokk som er til å ta av og ta ut filterinnsatsen - men han påsto hardnakket at den ikke ble solgt separat. Er det noen på dette forum som har opplevd det samme? Det må vel være en eller annen leverandør som selger løse innsatser. Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Maritim har dette Varenummer V858188 Pris kr. 295,- Løp å kjøp Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
GeirFrode Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Huff da! Er prisene så ille? Har jo kjøpt båt med VP 41 motor selv, så det er greit å vite hva ting koster. Men det ser ikke fullt så galt ut hos Drevia da heldigvis. Ser ut som det bare er innsatsen her. Å kjøpe hele filteret komplett synes jeg også høres for dumt ut. Sitér dette innlegget Link to post
hjalmar Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Hei, Kjøpte orginal bare innsatsen til 284 kroner hos Garstad som er Volvo Penta forhandler i Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Jeg sjekket prisen på nytt luftfilter til min VP 41 på Stathelle Marina - han hadde bare fjorårets pris - tro det eller ei: 700,- Jeg spurte om det kunne være riktig for den pappinnsatsen - nei jeg må kjøpe hele filteret med HUS kunne han fortelle. <{POST_SNAPBACK}> Du får helt klart kjøpt kun innsatsen: Det gjør jeg hos La-Sa her i Oslo for snaut 300kr. Dersom Stathelle Marina har hele filteret, så er det forståelig at de fortsatt har det liggende :-) Alle kjøper kun innsatsen! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 3.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Du får helt klart kjøpt kun innsatsen: Det gjør jeg hos La-Sa her i Oslo for snaut 300kr. Dersom Stathelle Marina har hele filteret, så er det forståelig at de fortsatt har det liggende :-) Alle kjøper kun innsatsen! <{POST_SNAPBACK}> Nei han hadde det ikke på lager, det måtte bestilles - da sa jeg Nei Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Gjerne litt OT ... har netopp hentet 2x Oljefilter, 2 x Primær og 2 x sekundær dieselfilter her borte hos forhandler .... totalpris NOK 174,- (£14.75 incl. VAT) til Detroitene mine.... ikke avskremt i det hele tatt.... blir en liten i kveld, da det var mindre enn 1/4 av prisen jeg forventet... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Elise Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Jeg kjøper filter til min TMD 40 hos bilrekvisita butikk. Jeg tror det er samme filter til 41 motoren. Filteret går også på Volvo 360 og 240 serien. Prisen er under 100 lappen. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 (redigert) Jeg kjøper filter til min TMD 40 hos bilrekvisita butikk. Jeg tror det er samme filter til 41 motoren. Filteret går også på Volvo 360 og 240 serien. Prisen er under 100 lappen. <{POST_SNAPBACK}> Tror nok ikke det er samme filter til 40- og 41-serien; i alle fall ikke etter Volvo Pentas originalkatalog. Der er også 40-filteret rimeligere enn til 41-serien. Redigert 3.Juni.2005 av fredriksen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Jeg kjøper filter til min TMD 40 hos bilrekvisita butikk. Jeg tror det er samme filter til 41 motoren. Filteret går også på Volvo 360 og 240 serien. Prisen er under 100 lappen. <{POST_SNAPBACK}> 40 serien benytter et flatt flter, mens 41 serien benytter et sylindrisk Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Elise Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Sorry, jeg sjekket på Maritim og fant filteret til 31 og 41 der til 159 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Luftfilter til min Vetus deutz koster ca 1300 kr, fant en orginal impeller i båten den kostet 577 kr. Får samme hos Biltema og Maritime i Arendal til 99 kr. Sitér dette innlegget Link to post
LarsB Svart 4.Juni.2005 Del på Facebook Svart 4.Juni.2005 Filteret har delenr 858188 og alle VP forhandlere bør ha dette på lager... Forøvrig kan du sjekke nr og pris opp mot Maritim da de bruker samme nr på sine deler som VP, men bare med en V foran ref svar fra Quantum. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 4.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2005 (redigert) Filteret har delenr 858188 og alle VP forhandlere bør ha dette på lager... Forøvrig kan du sjekke nr og pris opp mot Maritim da de bruker samme nr på sine deler som VP, men bare med en V foran ref svar fra Quantum. <{POST_SNAPBACK}> Jeg mener bestemt at det er 2 typer luftfilter et som er ca. 20 cm i dia. og et som er 15,5 cm i dia. Jeg har ikke målt mitt, men jeg tror det er 15,5 cm - det er jo 2 typer av disse motorene, det ser en bl.a. på oljekjøleren og veivromslufting - de nyeste har lufting ut på toppdekselet mener jeg. Redigert 4.Juni.2005 av boolle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LarsB Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Riktig ... TAMD 41 A, B og D har det store runde, og TAMD 41 P har det lille runde. Fiulterhuset på A, B og D er i stål, mens P har plasthus. Tror kun det store kan skaffes hos Maritim ??!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.