Jump to content

VP/Ardic varmer fra 1986, hvorfor returslange for eksos?


Horst

Recommended Posts

For å unngå et ekstra hull i båten, er det blitt laget ei dekk/skroggjennomføring som er dobbel. Ser ut for at eksos går ut i senter av denne gjennomføringen, og at friskluft til brenneren kommer inn i kappen rundt senteret. Altså friskluftinntak til brennluftviften er med på å kjøle ned eksosen.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post

Vil ikke brenneren suge inn eksos til forbrenningsluften da?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Jeg har slik "pipe" etter den VP-Flygmotor (Ardic) som stod der før og har videreført dette på den nye varmeren.

Om det skulle komme "litt" eksos inn i forbrenningsluftslangen, så spiller det ingen rolle. Kanskje det da er litt lite oskygen i luften et kort øyeblik slik at brenneren kan småfuske litt, så er ikke det noe man legger merke til. Friskluften som blir varmet opp og ender opp inne i båten blir hentet fra et helt annet sted så det kommer ikke eksos inn i båten om man ikke har hull i slanger eller forbrenningskammer.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...