Jump to content

VP/Ardic varmer fra 1986, hvorfor returslange for eksos?


Horst

Recommended Posts

For å unngå et ekstra hull i båten, er det blitt laget ei dekk/skroggjennomføring som er dobbel. Ser ut for at eksos går ut i senter av denne gjennomføringen, og at friskluft til brenneren kommer inn i kappen rundt senteret. Altså friskluftinntak til brennluftviften er med på å kjøle ned eksosen.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Vil ikke brenneren suge inn eksos til forbrenningsluften da?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Vil ikke brenneren suge inn eksos til forbrenningsluften da?

 

Eksos og forbrenningsluft er adskilt fra hverandre. Hekt vanlig - som også "ebonita" sier - på de aller fleste varmere fra Wallas

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Jeg har slik "pipe" etter den VP-Flygmotor (Ardic) som stod der før og har videreført dette på den nye varmeren.

Om det skulle komme "litt" eksos inn i forbrenningsluftslangen, så spiller det ingen rolle. Kanskje det da er litt lite oskygen i luften et kort øyeblik slik at brenneren kan småfuske litt, så er ikke det noe man legger merke til. Friskluften som blir varmet opp og ender opp inne i båten blir hentet fra et helt annet sted så det kommer ikke eksos inn i båten om man ikke har hull i slanger eller forbrenningskammer.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...