Jump to content

Vi med Bavaria Sport (Tips, triks og info)

Streiff

Recommended Posts

Nu startar jag här en tråd med tips för oss med Bavaria Sport-båtar likt den mycket bra tråden för Windy!

Eftersom jag än så länge bara övertagit nycklarna och inte hunnit sätta mig in så mycket mer i båten än så, får ni andra med mer erfarenhet och kunskap gärna fylla på med det ni kan och vill om dessa båtar!

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Svart (redigert)

Hej,

Har inte testat det på min nyköpta Bavaria 32 Sport än men ett recept som brukades på min fars Cruiser är produkter från Autosmart. Rubbing som heter 2000, polervax som heter Mirror och utställningsvax som heter Platinum. Är bilrekond-grejjer och skall vara riktigt bra. Blev otroligt bra resultat så vi får hoppas att det blå håller sig fint.

Problemet är ju att det oxiderar, så man kanske får börja med riktigt fint sandpapper för att få bort den yttersta oxiden.

Redigert av Streiff (see edit history)

Selv har jeg en Bavaria 33 sport fra 2008, med 2 stk. VP D3 190

På min båt ( og jeg har sett det på mange tilsvarende båter ) har det bakerste blå feltet blitt veldig stygt. Er det noen som har forslag om hvordan jeg kan få det fint igjen.

Meguiars one step compound med maskin;)

Eller en annen polering

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 1 måned senere...

Hej!

Har planer på att byta stereo samt montera ett 12v uttag vid förarplatsen.

Jag har ju den fina touch-panelen vid förarplatsen och reläpanel inne i midcabinen.

Alla kablar är blå och i stort sett omärkta, så utifrån den snabba check jag gjort kan jag inte riktigt finna vilket relä etc som är till vad.

Det finns ju reservknappar på touchpanelen vilket jag tänkte använda till 12v ute, samt att jag vill finna en bra plats att plocka 12v till att mata ett nytt slutsteg till den nya stereon jag tänker montera.

Tacksam för tips på "vad som är vad" i elsystemet..... :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...