kointa Startet 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2016 tredje gangen i år, batteriet er helt flatt når jeg kommer ombord, altså det skjer ikke hver gang etter at jeg har brukt båten- men noen ganger kommer jeg til tomt batteri. Gjør samme prosedyre hver gang, så det er ikke noe forglemmelse. Slår alltid av hovedbryter når jeg forlater båten. Under bruk så virker alt normalt, og når jeg slår av motoren er spenningen normal. Men etter å ha slått av hovedstrøm bryteren og dratt hjem er det smånisser som tømmer batteriet ? Så nå kobler jeg av batteriet fysisk etter hver tur. men det er tydligvis noe som er riv ruskende galt. Så hvor skal jeg begynne ? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 (redigert) Let etter utstyr som er koblet rett på batteri, utenom hovedbryter. Som f.eks. minne til stereo, VHF eller lensepumpe®. Eventuelle løse ledninger som kan spenningsette utstyr uten at du er klar over det. Redigert 17.Mai.2016 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hydrox Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Kun en ting å gjøre, nøste opp i all spagettien. (Det elektriske anlegget ombord.) Eller kanskje du bruker båten så sjeldent at strømmen har gått for å leite etter deg? Båter har sjel og det kan skje mye rart om den besudles. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Det kan og være lekkasjestrøm gjennom hovedbryter, noe som ikke er så uvanlig. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Kun en ting å gjøre, nøste opp i all spagettien. (Det elektriske anlegget ombord.) Eller kanskje du bruker båten så sjeldent at strømmen har gått for å leite etter deg? Båter har sjel og det kan skje mye rart om den besudles. besøker henne , og starter opp minst 3 ganger i uka, og nå skal vi jo bli samboere så vi bør vel sette oss ned for å prate om saken, da det sliter på forholdet at hun hele tiden skal bruke all strøm når jeg er borte. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Let etter utstyr som er koblet rett på batteri, utenom hovedbryter. Som f.eks. minne til stereo, VHF eller lensepumpe®. Eventuelle løse ledninger som kan spenningsette utstyr uten at du er klar over det. alt dette ble fjernet før vinteropplaget, så det er ingen ting som er koblet direkte på batteriet Det kan og være lekkasjestrøm gjennom hovedbryter, noe som ikke er så uvanlig. OK, da skal en med litt mer utdannelse få sjekket dette Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.