Kyst1 Startet 17.Mai.2016 Del på Facebook Startet 17.Mai.2016 Hei, Byttet motorlabber i vinter da ett par av de forrige hadde takket for seg, og motoren ristet veldig mye. Jeg testet motoren på land, og det var merkbart bedre. Nå ved sjøsetting var det store vibrasjoner igjen, og jeg mistenker at det kan være oppretting av motor. Jeg målte så nøye som jeg kunne og byttet ett og ett feste. Det rister både på tomgang i fri og med og uten belasting i gir. Trenger nok kyndig hjelp for å få sjekket dette, er det noen som har noen å anbefale ? Holder til på Nøtterøy. På forhånd tusen takk for all hjelp. Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Arvid_A Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Hvis du søker på "oppretting" her på forumet, så vil du få opp flere tråder om emnet - bl.a. denne:https://baatplassen.no/i/topic/4340-oppretting-av-motor-og-aksel/ Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Høres rart ut, motoren skal vel ikke riste i nautral.....Sikker på at motoren går på alle sylindrene?? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
sap_2000 Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Er de nye labbene riktig beregnet i forhold til vekten av motor og gir (innenfor min og maksområdet), og beregnet for å kunne oppta lengeveis krefter? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
ebonita Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Börja med att undersöka och åtgärda om motorn vibrerar i fri. Kör genom hela varvtalsregistret och skaffa Dig en ordentlig uppfattning om detta samt åtgärda eventuella problem innan Du går vidare. :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.