Sirgoa Startet 18.Mai.2016 Del på Facebook Startet 18.Mai.2016 Hei tok opp varmeveksler grunnet dorlig kjøling, denne et full i kalk og rekner med resten av kjøle systemet er like dann. Hva bør jeg gjøre? Forslag denne motoren har alt topp og stål Block Volvo penta md 21 Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 (redigert) Tja, jeg la oljekjøleren i 40% eddik over natta. Alt av kalk ble borte. Selv om flere er skeptisk, så ville jeg brukt 10-15 % saltsyre. La motoren suge dette opp fra ett kar og vent til du ser at det komme ut av eksosen. Så skrur du av motoren og lar det stå en halv time. Når du da starter opp igjen så skal det komme vann som er helt hvitt av kalk. Skyll så med ferskvann. Vi gjorde dette på en Volvo Penta AQ-145 i fjor våres. Det gikk bra. Husk å sjekke impeller i etterkant. Har opplevd at saltsyre angrep noen gummihansker en gang. Alternativer er å kjøre igjennom systemrens. Men det koster.. Redigert 18.Mai.2016 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.