lurvetass Startet 18.Mai.2016 Del på Facebook Startet 18.Mai.2016 Trenger råd om propellen fra dere eksperter her. Etter sjøsettingen oppdaget jeg at den ene vingen på bakre propell er bøyd ca 2 cm tilbake på ytterkanten. Ingen andre skader bare en liten bøy. Spørsmålet er om jeg kan ta en tang og bøye den forsiktig tilbake i posisjon eller om det vil gjøre vondt verre? Har VP drev og duopropp på en D3 fra 2010. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Christel III Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Tror jeg ville avstått fra å gjøre noen reparasjon selv. (Såfremt det ikke er snakk om en nødrep for å komme seg til havn eller verksted). Lever heller inn propellen til fagfolk. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
DieselDahl Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Hvis det er en stålpropeller og du er nøye med å måle kan du få den god nok. Den er temmelig stiv så du må spenne den godt fast og bruke verktøy som ikke lager stygge hakk. Lag deg en dor som passer i spline navet. Da kan du drive på til alle bladene er ganske like. Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 kan lett bli ubalanse ikke bra for lager ,bruk fagfolk Sitér dette innlegget Link to post
JonnyF Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Vil anbefale og sende den hit : http://winracepropellers.no/ Selv brukt dem på mine, veldig bra service og pris. Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
stian83 Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Skjerden mek i oslo fikset min. Messing og større propell. Under 1000 kr for ett par sånne små bøyer og litt sår Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 21.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2016 Hvis det er en stålpropeller og du er nøye med å måle kan du få den god nok. Den er temmelig stiv så du må spenne den godt fast og bruke verktøy som ikke lager stygge hakk. Lag deg en dor som passer i spline navet. Da kan du drive på til alle bladene er ganske like. Var jo bare en liten bøy så ringte et volvo verksted og forhørte meg også. Svaret var omtrent som fra DieselDahl her. Jeg brukte en rørleggertang med plastbiter i kjeften for ikke å lage merker og bendte den pent på plass. Virker som det gikk ok. Nesten ikke mulig å se forskjell på bladene. Tror det gikk bra, merker ingenting i båten og fart og turtall er likt for motor og båt. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.