Jump to content

Vann i oljen på Sleipner pakkboks

nomen

Recommended Posts

Ved rutine sjekk igår, fant jeg ut at i de to slagene til pakk boksen er det kommet vann i oljen ca 5 cm ut i hver.

Er det andre som har erfaring med dette?

Snakket med Sleipner, og det kan være slitt simmering,eller slitt spor i akselen.

Jeg har liten lyst til å begynne på prosjektet med å fikse dette nå.

Tenkte å ta turen med og skifte all oljen i pakk boksen ikveld og se det litt an.

Ser ikke ut til at vann lekker inn, men liker ikke tanken på at noe skal skje midt i ferien.

Er det andre som har erfaringer med dette.

Kunne jo kanskje flyttet akselen 0,5 cm frem/tilbake for å komme til "friskt" metall, men kunne heller tenke meg å ta full sjau til høsten.Demontere aksel, skifte simmeringer,slange til pakkboks og cutlesslager.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Ja har tenkt på det også, men synes det er litt å gjøre skummelt med båten på vannet?

Vil aller helst ta alselen ut før jeg flytter på den, for å ha kontroll på hvordan ting ser ut.

Skal skifte oljen ikveld, og kjøre en tur å se

Mener selv at dette er såpass bagatellmessig at det kan vente til høsten.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Jeg hadde same problemet med med min Sleipner oljefylte pakkbox. Etter 3 ganger med skifte av simmerringer hadde jeg fortsatt same problemet dette hold en sesong eller 2 for deretter og begynne og lekke inn vann som blandet seg med oljen. Min erfaring og ettersom jeg har lest mange andres erfaring med Sleipner oljefylt pakkbox er svært dårlig . Anbefaler når du demonterer akslingen for og skifte simmerringer så skift heller ut hele pakkboksen til en annen type.selv skiftet jeg til Tides vannkjølte pakkbox og har siden aldri hatt problemer.

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...