dennrick Startet 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2016 Hei! Lurer på å lure meg litt inn på grunna, og spørsmålet er: Dersom finnen på DPH drevene er 115 cm under vannlinjen med drevene i minus 5, hvor dypt stikker jeg dersom jeg tilter drevene så langt opp som det fortsatt er mulig å fortsatt tusle på tomgang? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Faxen Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Det kommer an på om du har vanninntak på drevet eller i bunnen på båten. Har du proppen godt under vann, burde det gå, om du kjører saaakte Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Kaffelars Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Vannintak sitter jo nede i forkant av drevet, og opptiltet til max uten å gå inn i 'beach' modus(motor må være stoppet i 'beach' så ikke drivknute mm. ryker) er dette langt under vannlinja. Tipper du stikker ~12-20cm under det dypeste på kjølen/V'en i max 'driftstilt', og dette varierer jo mellom båter, men er ikke så vanskelig å måle om du bakker deg inntil brygga og tilter opp til øvre grense før 'beach'/full tilt. Propellene vender også en god del mer oppover, og ved en liten bunnkjenning er det somregel bare forkant av finnen som tar borti, istedet for propellbladene. Kjempefordel - og en av grunnene til at vi har drevbåt, da vi liker uthavner og utforske nye plasser :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.