Lars Hansen Startet 4.Juni.2005 Del på Facebook Startet 4.Juni.2005 Hei! Har en Eber airtronic D4, som jeg driver å installerer i båten. Har funnet ut at jeg trenger en stengbar luftventil/dyse til varmluften, til 90mm slange. Er det noen som vet hvor dette kan skaffes? Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 4.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2005 De har en ventil på maritim sine sider. På bildet er den til å stenge, men i teksten står det "åpen". Betyr dette at den ikke kan lukkes? Det står ikke det på de andre dimensjonene. Sitér dette innlegget Link to post
Hardball Svart 4.Juni.2005 Del på Facebook Svart 4.Juni.2005 (redigert) Muligens kan disse hjelpe deg: http://www.norpart.no Maritim har denne: Art.nummer: 4114-90 Redigert 4.Juni.2005 av Hardball (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 4.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2005 Ja, den på Maritim ser fin ut den, men det står at den er "åpen". Betyr det at den ikke kan stenges? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 4.Juni.2005 Del på Facebook Svart 4.Juni.2005 men det står at den er "åpen". Denne er definitivt av typen med spjeld som kan stenges. Se her. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 4.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2005 Ja, jeg har sett det, men er det riktig bilde??? Hvorfor står det "åpen"? Det gjør det ikke på de andre... Topp Fritid og Båtbua (Sarpsborg/Fredrikstad) sier det ikke er å få tak i stengbar 90mm! Håper de tar feil... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 4.Juni.2005 Del på Facebook Svart 4.Juni.2005 Du trenger kanskje heller et wire-styrt forgreningsbend som kan stenges. Hva i all verden skal det være godt for å stenge selve dysen???? Da kaster du bort energi på å varme opp og blåse luft helt frem til dysen, uten at varmen eller luftstrømmen får gjort noen nytte for seg. Med et styrbart bend derimot får du større trykk i de deler av varmluftssystmet som faktisk er i bruk, hvilket betyder raskere oppvarming/saktere nedkjøling/lettere å holde komfortabel temperatur enn dersom du lar varmluft gå ubrukt (misbrukt) helt frem til en stengt dyse. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hebbe Svart 5.Juni.2005 Del på Facebook Svart 5.Juni.2005 Du trenger kanskje heller et wire-styrt forgreningsbend som kan stenges. Hva i all verden skal det være godt for å stenge selve dysen???? Da kaster du bort energi på å varme opp og blåse luft helt frem til dysen, uten at varmen eller luftstrømmen får gjort noen nytte for seg. Med et styrbart bend derimot får du større trykk i de deler av varmluftssystmet som faktisk er i bruk, hvilket betyder raskere oppvarming/saktere nedkjøling/lettere å holde komfortabel temperatur enn dersom du lar varmluft gå ubrukt (misbrukt) helt frem til en stengt dyse. <{POST_SNAPBACK}> I min gammle Saga har jeg et slik spjell som mr. Worse beskriver. Har en fast utgang for varme i cabinen framme og en virestyrt fordeler for den saligjørende varme luften for AC og midt cabinen... Med wiren "ute" og cabindøren framme i åpen stilling kan Hebbe betjene sin Saga med vellbehag med lite klær på. Og det har jeg gjort en masse siden mandagen da båten ble satt på vannet... Og på Mjøsa har det vært kaldt den siste uken må dere alle vite.... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Lars Hansen Svart 5.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2005 Det var en god idè! Nå er ikke avgreiningen mer enn kanskje 1mtr, men det er jo allikevel bortkastet energi. Har sett etter dette også i de nevnte butikker, men de har bare stengbart opp til 75mm. Er det 90mm dere har på deres grenstykker? Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Du trenger kanskje heller et wire-styrt forgreningsbend som kan stenges. Hva i all verden skal det være godt for å stenge selve dysen???? Da kaster du bort energi på å varme opp og blåse luft helt frem til dysen, uten at varmen eller luftstrømmen får gjort noen nytte for seg. Med et styrbart bend derimot får du større trykk i de deler av varmluftssystmet som faktisk er i bruk, hvilket betyder raskere oppvarming/saktere nedkjøling/lettere å holde komfortabel temperatur enn dersom du lar varmluft gå ubrukt (misbrukt) helt frem til en stengt dyse. Hei Skipper Worse. Jeg har googlet litt etter et "wire-styrt forgreningsbend", men ikke funnet noe. Har du litt mer info om hvordan en kan lage eller bestille et slikt bend? Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
I.M.S. Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Eberspächer forhandlere kan levere Wire-styrt fordelerhus 90 mm. Ord. pris kr 264,- ink mva eks wire. Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 (redigert) Aha, flott, tusen takk! Du har ikke tilfeldigvis en lenke til en slik også? Lagt til senere: Nå har jeg funnet dette - i en katalog fra Eberspächer! Tipper det er utstyret som vist på bildet her du tenker på. Redigert 6.Juni.2014 av Turbåt (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
I.M.S. Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Det stemmer, bortsett fra priser i forhold til gjeldene liste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.