Hardball Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Tenker på hva prisen er der Dere bor? Løft av båt på land og utsetting igjen? Syntes det var "svin" dyrt da jeg hadde min båt på land for "Vår" pussen. Løftinga, lagringa (ei uke) og utsetting igjen kostet, 2500 kr. Quote Link to post
bolla Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 fikk båten hentet hjemme..fraktet m kranbil 1.5 mil og satt ut: 1000kr.. dette synes jeg er helt greit.. Quote Link to post
Tine IV Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Sjøsetting vis nærme havna .Han billigaste 600- uten kvittering Tine II Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
dieseldyret Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 hadde båten på land i fjor,i fbm bytte av propell.Betalte 100kr Quote Link to post
Ingar Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Se også denne: Hva koster en kranbil? Quote Link to post
sirius Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Ser at det koster ca 500 kr. for opp og ut rundt om kring på marinaene her rundt meg. Men det er og slipper som tar ca 2000 kr. for det samme arbeidet!! Det er vel ikke nødvendig å si at desse slippene har begynt å misse arbeid etterhvert Sirius Quote Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Erik Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Løftinga, lagringa (ei uke) og utsetting igjen kostet, 2500 kr. <{POST_SNAPBACK}> I havna vår tar de 250,- for å slippe. Det foregår ved hjelp av vogn som kjøres ut i sjøen, og så trekkes båtene sidelengs på en annen vogn over på labanker. Det er fast slipping Mandag og Torsdag, så man er da oppe 1/2 uke, som er tilstrekkelig for vårpuss. Vil man stå lenger, tror jeg det er 100,- ekstra pr periode. Prisen steg fra 150,- til 250,- for noen år siden og da tørte nesten ikke slippformannen si hva han skulle ha, for han syntes det var blitt så dyrt. Erik. PS : Prisen gjelder klubbens medlemmer. Quote Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Haakon Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 I Førde koster det 450 opp og det samme ut, tot. 900 Quote Link to post
eysteind Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Selv betaler eg 3000,- for opp/ut, men da må eg leige kranbil for kun dette opdraget. Hadde eg hatt kraftig bil, eller traktor hadde eg nok kjøpt en båthenger slik at eg kunne tatt den opp fra sjøen selv. Tjener jo inn hengeren på 5-7år! Quote Link to post
Baywatch Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 I båtlaget der jeg er medlem, har vi egen slipp. Pris 400 for medlemmer og 500 for andre. Quote Link to post
Fjordutsikt Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Jeg betalte 700,- for henting hjemme og utsetting ca. 3 km unna. Quote Link to post
Skipper Worse Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Jeg hadde Hangarskibet oppe for ikke så lenge siden, hos Bildøy Marina. Grei plass, hyggelige og hjelpsomme folk, Watski og Yamaha forhandler på kaien, vann, strøm, diesel, god parkering, men litt trangt og ondt å komme inn/ut til krankaien med en båt på 40 fot +. Maks. 10 tonn på kranen så det gikk akkurat, en lårtømming til i septiken så hadde vel krnaa veltet ... Pris 4.700 inkl. mva. og høytrykksspyling. Det høres mye ut i forhold til resten av tråden, men Norsk Båtsenter i Dolviken skulle ha 2.300 mer ... Det blir et par sesongers forbruk av bunnstoff av slikt. Bilder av havna og en i særdeleshet lekker båt som liger for salg der er å finne på baatnett.no ... det var Lotto-trekning i dag, men de har ennå ikke ringt meg fra Hamar, så derfor er ikke denne skjønnheten solgt ennå ... Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sjøgutten Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Det var altfor dyrt, ja. Jeg er medlem i ei båtforening og der koster land- og sjøsetting 300,- så vidt jeg husker. Men i år måtte jeg under tak, og gikk til en privat marina, og der kostet det kr 60,- pr fot for ut og inn, og kunne da stå en uke .Utover dette kostet det kr 250,- pr uke. ( Ålesund) Quote Link to post
Røkke Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Kr. 1.200,. Da kommer kranbil til der jeg bor, løfter den (30 fot og 4.500 kg) opp og sjøsetter den ca 1 mil unna. Quote Link to post
Skipper Worse Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Det var altfor dyrt, ja. Jeg er medlem i ei båtforening og der koster land- og sjøsetting 300,- så vidt jeg husker. Men i år måtte jeg under tak, og gikk til en privat marina, og der kostet det kr 60,- pr fot for ut og inn, og kunne da stå en uke .Utover dette kostet det kr 250,- pr uke. ( Ålesund) <{POST_SNAPBACK}> He he på disse kanter hadde du neppe fått tatt opp en gummijolle til den prisen!!! Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Seastar Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 (edited) Har vært med fra starten m.h.t. å bygge opp vår havn slik vi har ønsket den. Har egne store universale vogner for opptrekk av de fleste størrelser båt - og med elektrisk/hydraulisk opptrekk av vognene i slippen. Ønsker man lengere tid på land for rep./ vask/stoffing - finner vel de fleste en med traktor i nærheten som flytter vekk fra selve slippen og til eget avsatt havneområde! Utstyret er til fri benyttelse for lagets medlemmer - og vi har også bra utstyr for høytrykkspyling! Heldig? - JA, kjempeheldig! NB! Men alle tar i et tak for å holde utstyret og havna i tipp topp stand hele tiden - til felles glede! Edited June 5, 2005 by Seastar (see edit history) Quote Link to post
Hebbe Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Ved fellesopptak/utsett betaler vi kr 500,- Selv valgte jeg å få egen kranbil til å gjøre dette (gidda ikke vente på disse fellesgreiene). Kranbil var i havna i forbindelse med et annet oppdrag. P.g.a. lite vannstand måtte jeg ha båten på bilen å rygge 100m for å sjøsette, betalte 800 for det og finner det helt rimelig, det gikk tross alt 45 min fra start til bilen var ferdig til å reise derifra... Quote Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
giver Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 (edited) Hei Slippsetting 1 helg inkl.spyling koster 4600,- på Holmen Slipp i Asker. (39 fot 12 tonn) Slippen er privat drevet, og slikt som dette er vel en av de største trusselene for vanlige folks adgang til båtlivet her i vårt distrikt. mvh giver Edited June 5, 2005 by giver (see edit history) Quote Link to post
kes Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Som medlem i båtforeningen betaler jeg totalt kr.1030 for opptak, 3-4 dager på land og utsetting for båt mellom 34 og 40 fot. Foreningen benytter egen selvgående hydraulsk kran til opptak/utsetting. Quote Link to post
REM Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Betaler kr 300,- pr opptak/utsetting hos Slemmestad båtforening. Samme pris om det er ei jolle eller en cruiser på 10 tonn. Quote Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Slagskibet Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Kranbilen kostet 910 kr i år. Syntes prisen er ok selv om han kjørte som et svin.... Quote Link to post
Dassic Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 I Grimstad koster besøk av kranbilen 3-400 kr + evt. kjøring. Quote Link to post
SirSN Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 I Kristiansand koster det 600,- i timen. Samme om den blir hentet 5kilometer fra havn eller ei. Så ja, jeg betaler 600,- for å sjøsette min 21" tresnekke. Quote "...the only way to maintain a moderate sum of happiness in this life, is not to worry about the future or regret the past too much." Link to post
LALUNA II Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Betalte den nette sum av kr 1000,- 15 km fra Nodeland til Torvefjorden båthavn samme pris som da jeg tok den opp i høst og syntes det er en grei pris Quote Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
enter4u Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Jeg betaler 300 om den skal ligge i havna og 450 for å frakte den ca 4 km. Billig. Quote Link to post
Recommended Posts