Jump to content

Hva koster det der Dere bor, for opp-/utsetting?


Hardball

Recommended Posts

Ser at det koster ca 500 kr. for opp og ut rundt om kring på marinaene her rundt meg. Men det er og slipper som tar ca 2000 kr. for det samme arbeidet!! Det er vel ikke nødvendig å si at desse slippene har begynt å misse arbeid etterhvert :confused:

 

Sirius

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

Løftinga, lagringa (ei uke) og utsetting igjen kostet, 2500 kr.  :discuss:

<{POST_SNAPBACK}>

:eek:

I havna vår tar de 250,- for å slippe. Det foregår ved hjelp av vogn som kjøres ut i sjøen, og så trekkes båtene sidelengs på en annen vogn over på labanker. Det er fast slipping Mandag og Torsdag, så man er da oppe 1/2 uke, som er tilstrekkelig for vårpuss. Vil man stå lenger, tror jeg det er 100,- ekstra pr periode.

 

Prisen steg fra 150,- til 250,- for noen år siden og da tørte nesten ikke slippformannen si hva han skulle ha, for han syntes det var blitt så dyrt. :wink:

 

Erik.

 

PS : Prisen gjelder klubbens medlemmer.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde Hangarskibet oppe for ikke så lenge siden, hos Bildøy Marina. Grei plass, hyggelige og hjelpsomme folk, Watski og Yamaha forhandler på kaien, vann, strøm, diesel, god parkering, men litt trangt og ondt å komme inn/ut til krankaien med en båt på 40 fot +. Maks. 10 tonn på kranen så det gikk akkurat, en lårtømming til i septiken så hadde vel krnaa veltet ... Pris 4.700 inkl. mva. og høytrykksspyling. Det høres mye ut i forhold til resten av tråden, men Norsk Båtsenter i Dolviken skulle ha 2.300 mer ... Det blir et par sesongers forbruk av bunnstoff av slikt. :yesnod:

 

Bilder av havna og en i særdeleshet lekker båt som liger for salg der er å finne på baatnett.no ... det var Lotto-trekning i dag, men de har ennå ikke ringt meg fra Hamar, så derfor er ikke denne skjønnheten solgt ennå ... :cryin::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det var altfor dyrt, ja. Jeg er medlem i ei båtforening og der koster land- og sjøsetting 300,- så vidt jeg husker.

Men i år måtte jeg under tak, og gikk til en privat marina, og der kostet det kr 60,- pr fot for ut og inn, og kunne da stå en uke .Utover dette kostet det kr 250,- pr uke. ( Ålesund)

Link to post
Share on other sites

Det var altfor dyrt, ja. Jeg er medlem i ei båtforening og der koster land- og sjøsetting 300,- så vidt jeg husker.

Men i år måtte jeg under tak, og gikk til en privat marina, og der kostet det kr 60,- pr fot for ut og inn, og kunne da stå en uke .Utover dette kostet det kr 250,- pr uke. ( Ålesund)

<{POST_SNAPBACK}>

 

He he på disse kanter hadde du neppe fått tatt opp en gummijolle til den prisen!!! :lol::lol::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Har vært med fra starten m.h.t. å bygge opp vår havn slik vi har ønsket den. :sailing::yesnod:

 

Har egne store universale vogner for opptrekk av de fleste størrelser båt - og med elektrisk/hydraulisk opptrekk av vognene i slippen.

 

Ønsker man lengere tid på land for rep./ vask/stoffing - finner vel de fleste en med traktor i nærheten som flytter vekk fra selve slippen og til eget avsatt havneområde!

 

Utstyret er til fri benyttelse for lagets medlemmer - og vi har også bra utstyr for høytrykkspyling!

 

Heldig? :wink::yesnod: - JA, kjempeheldig! :cool:

 

 

NB!

Men alle tar i et tak for å holde utstyret og havna i tipp topp stand hele tiden - til felles glede! :flag:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ved fellesopptak/utsett betaler vi kr 500,-

Selv valgte jeg å få egen kranbil til å gjøre dette (gidda ikke vente på disse fellesgreiene). Kranbil var i havna i forbindelse med et annet oppdrag. P.g.a. lite vannstand måtte jeg ha båten på bilen å rygge 100m for å sjøsette, betalte 800 for det og finner det helt rimelig, det gikk tross alt 45 min fra start til bilen var ferdig til å reise derifra...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Betaler kr 300,- pr opptak/utsetting hos Slemmestad båtforening. Samme pris om det er ei jolle eller en cruiser på 10 tonn.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I Kristiansand koster det 600,- i timen.

Samme om den blir hentet 5kilometer fra havn eller ei.

Så ja, jeg betaler 600,- for å sjøsette min 21" tresnekke.

"...the only way to maintain a moderate sum of happiness in this life, is not to worry about the future or regret the past too much."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...