Dissern Startet 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2016 Har fått en 2008 Yamarin 76 DC som har litt slark / dødgang i rattet. Omlag 1 cm til hver side før bevegelse på motor starter, uansett posisjon. Er det noe jeg kan gjøre selv med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Er du sikker på at det er mere dødgang enn normalt? Men går jo an å lufte styringa da. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Dissern Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 (redigert) Nei, ikke sikker. Er det normalt med litt dødgang? Jeg har begrenset med erfaring fra båt så beste sammenligning er med rattustlaget på bilen. Hvordan lufter man styring? Edit: Litt kjapp der. Ser at det er flere poster på fourmet som omhandler lufting, feks: https://baatplassen.no/i/topic/15255-hvordan-lufte-hydraulisk-styring/ Er det noe spesielt å tenke på ift. oljen i systemet, at det må være kompatibelt med olje som allerede er i systemet? Redigert 23.Mai.2016 av Dissern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 (redigert) Ja, oljen må være kompatibel. Mener å huske at det er to ulike farger som ikke skal blandes. Først lufter du - så fyller du på om det trengs. Normalt fyller man på i rattklokka. 1 cm hver vei er ikke mye dødgang synes jeg. Redigert 23.Mai.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 (redigert) Du må fylle på i rattpumpa mens du lufter bak for å unngå mere luft i systemet. Kan være litt vrient å få til sånn på første forsøk. Sikkert flere måter å gjøre det på. Du trenger som regel en adapter med slange for å skru inn der påfyllingsskruen sitter. Redigert 23.Mai.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.