Jump to content

Hvilken marinisering har jeg? (GM V8)

Goddis77

Recommended Posts

Prøver å finne ut hvilken mariniseringskit som er brukt på motoren min.

Det eneste jeg har funnet ut er at det er en Bowman varmeveksler i den.

Motoren er en GM V8 6,2LD

Noen som har noen tips?

Har funnet ut nå når motoren skal ut, at varmeveksleren må av. Dette vil skaffe meg en 10-20cm mer plass til å få ut motoren. I den forbindelse: Hva må jeg tenke på når det gjelder varmeveksleren? Er det bare å demontere den, eller er det noe en må tømme først??? Har ikke peilingen på hvordan denne virker, så derfor spør jeg.

Regner også med at det er de 2 boltene på toppen av varmeveksleren som må skrus av. Er der flere bolter?

Etter å ha brukt hammer,skrujern,kniv,baufil,rå makt, stemjern osv... nå ikveld, bare for å løsne en teakplanke (gir meg ca 20cm mer plass til å få ut motor), var det ganske deilig å kunne slappe av forran pc'en. Klokken er nå 00:59.

Skal ihvertfall ikke bruke sikaflex når jeg skal sette på ny teakplate!!! Var et rent helv%#& og få av!!!

V.veksleren ser "Bowman-aktig" ut. Det er motorvann i den rektanguære beholderen på toppen og sjøvann kommer inn i det sirkulære lokket på siden (og ut i andre enden). Uten å kunne si det for sikkert, ser mariniseringen ut til å kunne vært gjort på en ikke fabrikkmessig måte. Du har plukket av ex.manifoldene, kan ikke si noe om dem.

Det er bare å skru i vei. Hammer er fy, men baufil til å kutte gamle slanger er ok.