Goddis77 Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Prøver å finne ut hvilken mariniseringskit som er brukt på motoren min. Det eneste jeg har funnet ut er at det er en Bowman varmeveksler i den. Motoren er en GM V8 6,2LD Noen som har noen tips? Quote Link to post
henboe Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 står det ikkenoe på oljekjøleren?? Quote Link to post
Goddis77 Posted June 4, 2005 Author Share Posted June 4, 2005 hmmm... vet ikke. hvor står den på motoren? Ganske trangt om plassen nede i motorrommet... Kanskje du kan vise meg på noen av bildene jeg sendte deg? Quote Link to post
Goddis77 Posted June 8, 2005 Author Share Posted June 8, 2005 Har funnet ut nå når motoren skal ut, at varmeveksleren må av. Dette vil skaffe meg en 10-20cm mer plass til å få ut motoren. I den forbindelse: Hva må jeg tenke på når det gjelder varmeveksleren? Er det bare å demontere den, eller er det noe en må tømme først??? Har ikke peilingen på hvordan denne virker, så derfor spør jeg. Regner også med at det er de 2 boltene på toppen av varmeveksleren som må skrus av. Er der flere bolter? Etter å ha brukt hammer,skrujern,kniv,baufil,rå makt, stemjern osv... nå ikveld, bare for å løsne en teakplanke (gir meg ca 20cm mer plass til å få ut motor), var det ganske deilig å kunne slappe av forran pc'en. Klokken er nå 00:59. Skal ihvertfall ikke bruke sikaflex når jeg skal sette på ny teakplate!!! Var et rent helv%#& og få av!!! Quote Link to post
Hulda Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 V.veksleren ser "Bowman-aktig" ut. Det er motorvann i den rektanguære beholderen på toppen og sjøvann kommer inn i det sirkulære lokket på siden (og ut i andre enden). Uten å kunne si det for sikkert, ser mariniseringen ut til å kunne vært gjort på en ikke fabrikkmessig måte. Du har plukket av ex.manifoldene, kan ikke si noe om dem. Det er bare å skru i vei. Hammer er fy, men baufil til å kutte gamle slanger er ok. Quote Link to post
Goddis77 Posted June 9, 2005 Author Share Posted June 9, 2005 Det er en Bowman varmeveksler Vet du hvor zinkanodene er på denne, eller om det i det hele er noe slikt? Quote Link to post
Hulda Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Hvis det er, så bør de sitte på innsiden av endelokkene der sjøvannet går inn eller ut. De runde lokkene. Quote Link to post
Recommended Posts