Jump to content

Hvilken marinisering har jeg? (GM V8)


Goddis77

Recommended Posts

Har funnet ut nå når motoren skal ut, at varmeveksleren må av. Dette vil skaffe meg en 10-20cm mer plass til å få ut motoren. I den forbindelse: Hva må jeg tenke på når det gjelder varmeveksleren? Er det bare å demontere den, eller er det noe en må tømme først??? Har ikke peilingen på hvordan denne virker, så derfor spør jeg.

Regner også med at det er de 2 boltene på toppen av varmeveksleren som må skrus av. Er der flere bolter?

 

Etter å ha brukt hammer,skrujern,kniv,baufil,rå makt, stemjern osv... nå ikveld, bare for å løsne en teakplanke (gir meg ca 20cm mer plass til å få ut motor), var det ganske deilig å kunne slappe av forran pc'en. Klokken er nå 00:59.

 

Skal ihvertfall ikke bruke sikaflex når jeg skal sette på ny teakplate!!! Var et rent helv%#& og få av!!!

Link to post
Share on other sites

V.veksleren ser "Bowman-aktig" ut. Det er motorvann i den rektanguære beholderen på toppen og sjøvann kommer inn i det sirkulære lokket på siden (og ut i andre enden). Uten å kunne si det for sikkert, ser mariniseringen ut til å kunne vært gjort på en ikke fabrikkmessig måte. Du har plukket av ex.manifoldene, kan ikke si noe om dem.

 

Det er bare å skru i vei. Hammer er fy, men baufil til å kutte gamle slanger er ok.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...