Skogtroll Startet 23.Mai.2016 Del på Facebook Startet 23.Mai.2016 Hei godtfolk! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre her, så prøver dette forumet: I fjor hadde jeg en luring ombord i båten som nok hadde tenkt å stikke av med instrumentene - bl.a. en Wema GPS-logg (GPS-BB-30D og turteller (IMHB-BB-8KL). Luringen ble nok avbrutt mens han holdt på, for instrumentene var skrudd løs, men lå igjen i båten. Imidlertid hadde han laget en fin kabelsalat ved å klippe av og røske løs diverse mer eller mindre tilfeldige ledninger. Dette var rett før jeg tok båten på land for vinteren, så jeg fikk ikke sett noe mer på kabelsalaten før båtpussen i vår. Da viser det seg at de to spesialkontaktene med tilhørende ledningssnutter fra begge Wema-instrumentene er borte - kanskje var det bare dette tyven ville ha? Uansett, en smal sak tenkte jeg, og kontaktet forhandler Herholdt Andersen i Tønsberg som igjen tok kontakt med Wema. Svaret derfra var at disse kontaktene ikke lot seg skaffe som reservedel? De foreslo i stedet at jeg skulle kjøpe nye instrumenter (til opptil 2000 kroner per stykk, bare pga manglende ledning!) Dette synes jeg virket helt utrolig, så jeg har nå i 3-4 uker forsøkt å komme i direkte kontakt med Wema, uten å lykkes. Fire mailer uten svar i det hele tatt. Må si jeg er svært misfornøyd med "servicen" fra Wema, så det blir nok ikke handlet noe mer derfra. Spørsmålet da blir om noen har tips til hvordan jeg kan fikse en slik kobling som jeg trenger? Det er fem små "pinner" som er innfelt i baksiden av dokumentet, og det er for trant til at jeg klarer å lodde. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
oel Svart 23.Mai.2016 Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Den kontakten er til forveksling lik den jeg så på et instrument fra biltema http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/25-8030_man.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 23.Mai.2016 Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Det ser veldig likt et Wema instrument. Samme tegning. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
index Svart 23.Mai.2016 Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Etter hva jeg kan se helt identisk med den som er på Wemas tankmålere. Jeg betalte ca 300,- for nytt instrument inkl ledningen. Brukte den gamle ledningen, men hvor den nye ble av må gudenen vite;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
atlantic 32 Svart 23.Mai.2016 Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Hei . Har 2 brukte Wema tankmålere til salgs ( Finn annonse : 73760473 ) , kr.100,- pr.stk, ser ut som disse har samme kontakt/ kabel. Ta kontakt via Finn hvis aktuelt . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.