Jump to content

Trenger tilkobling/kontakt til Wema instrumenter- Wema svarer ikke

Skogtroll

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre her, så prøver dette forumet: I fjor hadde jeg en luring ombord i båten som nok hadde tenkt å stikke av med instrumentene - bl.a. en Wema GPS-logg (GPS-BB-30D og turteller (IMHB-BB-8KL). Luringen ble nok avbrutt mens han holdt på, for instrumentene var skrudd løs, men lå igjen i båten. Imidlertid hadde han laget en fin kabelsalat ved å klippe av og røske løs diverse mer eller mindre tilfeldige ledninger. Dette var rett før jeg tok båten på land for vinteren, så jeg fikk ikke sett noe mer på kabelsalaten før båtpussen i vår. Da viser det seg at de to spesialkontaktene med tilhørende ledningssnutter fra begge Wema-instrumentene er borte - kanskje var det bare dette tyven ville ha?

Uansett, en smal sak tenkte jeg, og kontaktet forhandler Herholdt Andersen i Tønsberg som igjen tok kontakt med Wema. Svaret derfra var at disse kontaktene ikke lot seg skaffe som reservedel? De foreslo i stedet at jeg skulle kjøpe nye instrumenter (til opptil 2000 kroner per stykk, bare pga manglende ledning!)

Dette synes jeg virket helt utrolig, så jeg har nå i 3-4 uker forsøkt å komme i direkte kontakt med Wema, uten å lykkes. Fire mailer uten svar i det hele tatt. Må si jeg er svært misfornøyd med "servicen" fra Wema, så det blir nok ikke handlet noe mer derfra.

Spørsmålet da blir om noen har tips til hvordan jeg kan fikse en slik kobling som jeg trenger? Det er fem små "pinner" som er innfelt i baksiden av dokumentet, og det er for trant til at jeg klarer å lodde. Noen forslag?

bilde

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...