MegaTrondy Startet 23.Mai.2016 Del på Facebook Startet 23.Mai.2016 Skal se på en Skilsø 23 i helgen. Den må ha ny propell og ny vannpumpe, og jeg er ikke skru kyndig. Jeg trenger et verksted som kan gjøre dette for meg. Noen som vet hvem som tar service og vedlikehold på slike båter i eller rundt Bergen? Eventuelt hva jeg må regne med å betale for å sette den i stand? Båten er fin ellers i følge selger. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Glemte å si at den er fra tidlig 80 tall og har en 36 hk buhk motor. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 23.Mai.2016 Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 (redigert) Knappen Sjø AS på Sotra er merkeforhandler for Bukh. Ordner sikkert med propell også. Www.knappensjo.com Redigert 23.Mai.2016 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 ...glemte å høre om jeg må på merkeverksted for å fikse på båten hvis jeg kjøper den? Vannpumpe og propell er vel noe de fleste kan hjelpe meg med? Ser at båten må slepes et godt stykke fra Bergen sentrum for å komme til verkstedet over. Er nesten en dagstur tur/retur. Letteste hadde vært hvis jeg kunne levert den på Laksevåg, Sentrum, Sandviken eller på Askøy, Fjell... Ikke noen båtverksteder i de områdene som er merke uavhengig? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Nei, dette skulle være kurant for alle som kan skru...Foreslo Knappen Sjø fordi jeg vet at de kan hjelpe med det du spør om. Sjekk også f. eks Båt & motorservice, Sandviken K.H Nilsen Båtservice, Florvåg Alvøen Marina, Alvøen Bildøy båt & motor, Fjell. Finnes nok flere også. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Til TS: Det virker som om du har lite erfaring med båtkjøp og båtvedlikehold. En liten advarsel er i så tilfelle på sin plass. Jeg ville ikke vurdert en så gammel båt med såpass store mangler hvis jeg ikke skulle skru selv. Båt er noe helt annet enn bil, og du kan ikke bruke verksted på gammel båt med mindre du har endeløst med penger. At selger sier at båten ellers er fin er jo forsåvidt kjekt, men det kan være langt fra det til en ellers vedlikeholdsfri båt. Vær forberedt på å bruke mye penger hvis du likevel går inn på prosjektet under disse forutsetningene, og vær også forberedt på at disse pengene er tapt den dagen du skal selge båten. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Ja av erfaring må jeg si meg svært enig i det festina lente påpeker gammel båt og lite erfaring med og skru selv kan fort bli veldig dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Er det denne? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=75271301&fks=75271301 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.