Mariusnord Startet 23.Mai.2016 Del på Facebook Startet 23.Mai.2016 Har kjøpt en Yamaha 9,9 2 takter. 2000mod På tomgang kommer det ingen pilotstråle, bare pipler ut vann. kommer en liten stråle ved høyere turtall.( i fri) Impelleren ble byttet i høst, kjørt kun en gang etter bytte. Og har prøvd å stake opp hullet til strålen, men hjelper ikke.. Bare prøvd den i bøtte enda. Ville sjekke at alt var i orden før jeg prøvde den på vannet. Kan strålen komme da motoren settes i gir eller er det noe feil? Evnt noen som har erfaringer rundt dette? Setter stor pris på all hjelp!:-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 23.Mai.2016 Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Har du sjekket termostaten? Sitér dette innlegget Link to post
Mariusnord Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Det har jeg ikke! Hentet den i stad, så har ikke rukket det. Tenkte gå litt mere i dybden på problemet i morgen. Tenkte bare høre om noen hadde erfaringer med noe av det samme på disse motorene. Kan være så enkelt som termostat?? Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 23.Mai.2016 Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 Prøv å blås trykkluft inni der kontrollstrålen kommer ut mens du har litt turtall på motoren :) Sitér dette innlegget Link to post
Mariusnord Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 (redigert) Det hørtes litt brutalt ut. Er ikke det skadelig på noen måte?? Redigert 23.Mai.2016 av Mariusnord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Bare blås med korte støt. Ingen av mine motorer har tatt noen skade av det ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Som oftest er det saltkrystaller som tetter igjen kanaler og slanger. Går fint å blåse litt forsiktig strålehullet. Jeg pleier å plukke ut termostaten og kjøre litt uten en liten stund,da kommer det mye guff ut. Sitér dette innlegget Link to post
Mariusnord Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Takk for svar! Til av undervannshuset og staket forsiktig oppover i røret på stammen. Der var det fullt av møkk! Fikk ut alt det med høytrykk og tålmodighet. Og da var strålen på plass! Takk for hjelpen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.