Jump to content

Tåler byggplast-folie polyester?

Frode Stiansen

Recommended Posts

Byggeplast er LD Polyetylene og står imot det meste, inkludert Polyester.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Har en liten erfaring med plasten... Brukte den oppå en plate, og la så en slik plate kledd med glassfiber/polyester oppå denne for at den skulle bli slett og fin.

Det skjedde ikke, for pga varmen utvidet byggplasten seg og ble skrukkete... Så tror det fungerer dersom varmen kommer seg bortbort, for slik plate isolerer godt i den retningen, så da tror jeg det er en fordel om flaten med plast leder bort varmen fra herdingen.

TA

Redigert av trulsant (see edit history)

Jeg har lagd polyesterplater med byggplast på garasjegulvet og på mange andre plane underlag ganger. Har ikke hatt noen problemer med det. Det har alltid blitt glatt og fint under.

Dersom platen ikke er for stor og du vil ha glatt overflate også på oversiden kan du lege på et nytt lag med byggplast og en plate på toppen med noe tungt på etter at du har lagt på polyesteren.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...