Frode Stiansen Startet 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2016 Som overskriften sier lurer jeg på om slik byggplast som normalt blir brukt som fuktsperre i vegger tåler polyester og tilhørende herdeprosess? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Jeg har ofte brukt byggplast som "slippmiddel" for å lage polyesterplater på plant underlag. Har ikke hatt noe problem med det. Er du i tvil, så lag en liten prøve. Men jeg er overbevist om at det går bra . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
REM Svart 23.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Byggeplast er LD Polyetylene og står imot det meste, inkludert Polyester. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Frode Stiansen Svart 23.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2016 Det er supert, tenkte å bruke det til underlag for å støpe en plattformdel. Er det noen som vet hvor divinycell/bonocell kan kjøpes i Bergen. Biltema har det ikke i sitt sortiment lenger. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 (redigert) Har en liten erfaring med plasten... Brukte den oppå en plate, og la så en slik plate kledd med glassfiber/polyester oppå denne for at den skulle bli slett og fin. Det skjedde ikke, for pga varmen utvidet byggplasten seg og ble skrukkete... Så tror det fungerer dersom varmen kommer seg bortbort, for slik plate isolerer godt i den retningen, så da tror jeg det er en fordel om flaten med plast leder bort varmen fra herdingen. TA Redigert 25.Mai.2016 av trulsant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 for mye herder kanskje..? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Har brukt gladpack og vanlig blankteip med hell ? gladpack var litt vanskelig og få slett. Så kanskje lettere med byggplast? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Jeg har lagd polyesterplater med byggplast på garasjegulvet og på mange andre plane underlag ganger. Har ikke hatt noen problemer med det. Det har alltid blitt glatt og fint under. Dersom platen ikke er for stor og du vil ha glatt overflate også på oversiden kan du lege på et nytt lag med byggplast og en plate på toppen med noe tungt på etter at du har lagt på polyesteren. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
zoltan Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Kjøp deg en flaske med polyvinyl alkohol(PVA) slippmiddel, smør det på en porefri flate og støp oppå, da er det bare å trekke av det du har støpt, om der skulle ligge igjen rester er det bare å skylle med vann så løsner det, byggeplast har en tendes til å krølle seg som beskrevet over her Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Jeg brukte søppelsekk en gang, og da ble det fullt av bølger i støpen. Mulig jeg brukte litt mye herder og at det ble varmt ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
trulsant Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Jeg hadde kanskje for mye herder i forhold til de rådene forholdende da jeg støpte, og problemet mitt var nok 2cm skumplate oppå som gjorde at varmen ikke hadde noe sted å gå. Hadde jeg støpt i friluft tror jeg ikke varme hadde vært noe problem, og da hadde det blitt slett. TA Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.