Vosso63 Startet 25.Mai.2016 Del på Facebook Startet 25.Mai.2016 (redigert) Jeg holder på med en gjenoppfriskning av båten min, Vosso, som er langsomt beskrevet annetsteds i forumet. Det viktigste har vært å få på plass ny kabin. Nå står jeg overfor et problem som jeg ønsker tilbakemeldinger på. Taket skal ha et toppstrøk oppå epoksydekket bjørkefiner. Jeg har lyst til å legge det nå, i det fine tørre nordavindsmaiværet. På ett eller annet tidspunkt skal jeg ha gjennomføringer til lufting, feste rekker, signalmast, og kanskje noe beslag. Alt ettersom kanten blir seende ut, er det mulig jeg også fester ei pyntelist i tre. Jeg tenker meg å prøve å dekke hele taket, slik det nå er, til litt utenfor, og så slipe vekk overflødig, lage alle gjennomføringer og slikt i det "ferdige" taket. Er det lurt tenkt? Jeg må sannsynligvis ha en form for foring, natestoff (Simson, Sika, e.l) når jeg bryter takflata. Får jeg problemer om jeg gjør det etterpå? (Blir det stygt?) Redigert 25.Mai.2016 av Erik AN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vosso63 Svart 25.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Nå har jeg rulla på hele toppstrøket. Har litt igjen i boksen til flikking rundt omkring seinere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.