Free Lillehammer Svart 26.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Trådstarter har ingen ambisjoner overhodet om å nekte noen å benytte sin ytringsfrihet. Ei heller å nekte noen å kritisere RS for hva man vil. Det jeg gikk i rette med var angrep på person og ikke på sak. Har man en fremskutt rolle i en organisasjon, må man tåle å høre/lese at andre er svært lite tilfredse med prestasjonene (både til organisasjonen og personen). Er man menig medlem på BP (eller andre forum), skal man kunne forvente å skånes for personangrep selv om man poster et innlegg andre er uenige i synspunktene på. Videre pekte jeg på at myndighetens rolle er å balansere ulike samfunnsinteresser. Det er ikke slik at de er overgripere som med overlegg er ute etter å ta eller gjøre livet vanskelig for båtfolk - motivert av å skulle gjøre livet vanskeligere for båtfolk. Det ligger alltid en faglig begrunnelse bak. Den kan man være uenig i eller enig i. Tilsvarende gjelder for RS. Så er det slik at RS kan mene det de vil. Reguleringer er det parlamentet vårt som beslutter. Har man synspunkter, får man adressere våre folkevalgte. Å gå verbalt bananas på BP med diverse drøye påstander om skjulte motiver den ene eller den andre veien, hjelper ikke. Spørsmålet er om slik atferd får oss til å fremstå som paranoide bøller? Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Det er vel på BP. som andre nettsteder. Hverken verre, eller bedre. Folk sitter ved tastaturet og trenger sjelden dokumentere eller stå frem for sine utsagn og meninger. På nettet har man flere timer på å pønske ut svar og kommentarer. Og verre vil det muligens bli. Den nye generasjonen prater sjeldnere og sjeldnere i telefonen, det går stort sett igjennom sosiale media, man snapper og chatter 24/7 De sitter sågar sammen på en kafè, og kommuniserer via mobilen. Opplever ofte at yngre mennesker kan sitte sammen ved et bord på en kafè, uten å føre en "gammeldags" samtale, fordi blikket er festet på en mobil gjennom hele måltidet Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 (redigert) Dobbeltposting Redigert 26.Mai.2016 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Mizar Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Trådstarter har ingen ambisjoner overhodet om å nekte noen å benytte sin ytringsfrihet. Ei heller å nekte noen å kritisere RS for hva man vil. Det jeg gikk i rette med var angrep på person og ikke på sak. Har man en fremskutt rolle i en organisasjon, må man tåle å høre/lese at andre er svært lite tilfredse med prestasjonene (både til organisasjonen og personen). Er man menig medlem på BP (eller andre forum), skal man kunne forvente å skånes for personangrep selv om man poster et innlegg andre er uenige i synspunktene på. Videre pekte jeg på at myndighetens rolle er å balansere ulike samfunnsinteresser. Det er ikke slik at de er overgripere som med overlegg er ute etter å ta eller gjøre livet vanskelig for båtfolk - motivert av å skulle gjøre livet vanskeligere for båtfolk. Det ligger alltid en faglig begrunnelse bak. Den kan man være uenig i eller enig i. Tilsvarende gjelder for RS. Så er det slik at RS kan mene det de vil. Reguleringer er det parlamentet vårt som beslutter. Har man synspunkter, får man adressere våre folkevalgte. Å gå verbalt bananas på BP med diverse drøye påstander om skjulte motiver den ene eller den andre veien, hjelper ikke. Spørsmålet er om slik atferd får oss til å fremstå som paranoide bøller? Håper du ikke oppfattet det jeg skrev som et angrep på deg. Jeg synes det var riktig av deg å stille disse spørsmålee og starte denne tråden. Og er vel ganske enig i det du skriver også. Jeg ønsker heller ikke å fremstå som belærende, noe jeg har erfart at andre lett opplever, uten at det er meningen fra min side. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
quantumduck Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Hva i huleste går det av folk? Husk: Vi er alle omgitt av idioter. Sitér dette innlegget Link to post
Vosso63 Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 (redigert) Ja, "Free Lillehammer" det er en del cowboyer her inne. Jeg har sagt det tidligere, og gjentar det gjerne: Disse debattene bør en kanskje bare lære seg til å leve med. Overvinne trangen til å blande seg inn. Det gjelder jo ikke bare redningsvestpåbud, som møter motbør av samme årsak som promillegrenser og førerbevisbestemmelser. Det gjelder også helt åpenbare miljøproblemer. Slike saker som i liten grad, egentlig angår oss, men som treffer oss og pålegger oss ansvar. Klimatiltak og forurensingsbegrensninger som er laga for landjorda og millioner av biler, får følger for en skarve fritidsbåt, som en bieffekt. Måker som driter på styrhustaket, flybridgen, kalesjen og badeplattforma, har fredningstider og er beskytta av lover. (og måker er altså mange arter, noen endog rødlista). Sjøl har jeg gjort meg avhengig av "Båtplassen". Jeg må ha svar på spørsmål, må ha tilbakemeldinger, må ha et sted å surfe spesifikt etter svar. Og det kryr av hyggelige flinke, reint ut profesjonelle, båtfolk. Jeg trur at majoriteten av folka her inne syns debattene blir i overkant stutumske, men gjør som meg, lar det flyte. Jeg er ikke her for å debattere redningsselskapet eller miljøpolitikk. Jeg er her for å løse høyst egosentriske båtspesifikke problemer. Jeg driter i hva tannlegen min og fotterapeuten meiner om måker, redningsvester, dieselavgifter og ankerpilsen. Debattene burde absolutt vært veid opp med litt mer nedtona meiningsytringer, men de som er slik, sitter rolig i båten, eller står ved roret og putrer utover mot holmene. Jeg, som er en hissigpropp av natur, og bruser med fjæra når jeg ikke har tatt på meg redningsvest og sikkerhetsbelte, styrthjelm og vernesko, pålegger meg sjøl, stadig: Hold kjeft, vær grei! Det smerter meg at båtfolket skal framstå som en gemen berme av bråkete, bastant motstridende, sjølforherligende, gjeng med ungdommer, som en, ja, som en måkeflokk som har spotta en haug med slo på et nes med en båt fortøyd på utsida. Skriæ, skriæ! Helt til slutt, sjøl om det angår en annen tråd, kan jeg fortelle dette om måker, særlig fiskemåke, og særlig for dem som stadig trur på deilige båtturer i et nydelig, levende kystlandskap: http://www.bymaker.no/Om-prosjektet/Nyheter/Nyhet/ArticleId/4065/Makekonflikter-hva-har-du-egentlig-lov-til-a-gjore Jaja. Les nå alt, og siter nå ikke bruddstykker som tas ut av sammenhengen. Jeg håper inderlig at noen cowboyer, med gunneren løst i beltet, føler seg truffet, og har lyst til å fyre tilbake. For slik føler jeg det stadig vekk. Vi har det nok slik mange. Vi voksne ordentlige menn med store båter og alt for mye fritid, og alt for mange bokstaver å fyre laus med! Redigert 28.Mai.2016 av Erik AN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.