jotto Startet 25.Mai.2016 Del på Facebook Startet 25.Mai.2016 Er det noen som har kjennskap og/eller erfaring med Baofeng håndholdt VHF? http://www.ebay.com/itm/Baofeng-GT-3-TP-MarkIII-Tri-power-1-4-8W-UHF-VHF-Talkie-Walkie-Program-USB-Cable-/161539383595?hash=item259c7f612b:g:BXoAAOSwyZ5UoQCd Prisen på denne er jo ganske hyggelig. Den har også 8 W utgangseffekt, og det er vel ikke så mange andre håndholdte sendere som har det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 8 reelle watt? Jeg har sett mye utstyr på eBay som skryter fælt, blant annet enkle antenner uten forsterker for både internett og TV som skryter på seg 30 - 40 dB forsterkning! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Er den for maritimt bruk den der da ? Er ikke det en sak for bruk på land ? Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 25.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Er den for maritimt bruk den der da ? Er ikke det en sak for bruk på land ? Godt poeng. Det står at den er "vanntett for dager med regn". Den tåler vel neppe å ligge og duppe i sjøvann. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Den har nok ikke de rette frekvensene heller, så fungerer ikke til vanns. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Den kan nok brukes på de maritime VHF-frekvensene, men er ikke optimalisert og tilrettelagt for slik bruk. Moderne VHF'er har dessuten "nødknapp" som du i nøden trykker på slik at nærmeste kystradiostasjon får beskjed om hvem du er og hvor du er. Noe slikt har du ikke med et slikt generelt leketøy. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Snerken Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 (redigert) Har en slik liggende som folk kan få om de har interesse av det, av en eller annen type (Husker ikke modell, osv). Bare å sende hvor den skal sendes på pm, så sender jeg til den første som vil ha den. Er ikke videre imponert av den for å si det slik. Redigert 25.Mai.2016 av Snerken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Har en slik 5 watter fra Baofeng. Synes den fungerer helt greit - ikke som primær-VHF. Men den må programmeres til bruk på de maritime kanalene, og har jo naturligvis ikke DSC-muligheter. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
lano2 Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Denne er verd å vente på. Ankommer Norge nå i slutten av juni: http://www.panbo.com/archives/2016/01/tbf_icom_m93d_garmin_quatix_3_gnx_wind_imtra_largo_led_and_navico_makes_forwardscan_more_accessible_.html Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Alt avhenger av bruken, men en vhf skal i ytterste konsekvens redde liv, da er ikke Kina dritt på ebay tingen. Legg på en tusenlapp og du har en håndholdt vhf med riktige kanaler og alt på stell. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Siglo Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Vanntett håndholdt med innebygget gps er billig sikkerhetsutstyr. Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Dagsven Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 (redigert) Låner tråden litt. Har nylig kjøpt en Standard Horizon Hx 871 ( nyeste). Driver med VHF kurs nå og er nybegynner. Tok en test idag da jeg kjørte båten fra Glomma og ut til Øyenkilen ( Onsøy). Ved Fr.Stad forsøkte jeg å nå Tjøme Radio på kanal 07. Fikk svar men det var dårlig signal. Inne i Øyenkilen forsøkte jeg på nytt. Da hørte jeg relativt godt hva Tjøme svarte, fikk til info at de hørte hva jeg sa men litt dårlig. Er det å forvente på en håndholdt? Det var dog litt lavt med strøm på batteri. Har dette noe å si? Hva med DSC knapp og nød? Vil den nå frem? Er det generelt god dekning rundt Hvaler-koster-Strømstad? Blei mye spm:) Redigert 25.Mai.2016 av Dagsven (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.