2roringen Startet 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2016 Hei,vurderer kjøp av Viksund 340 eller Skorgenes 330. Vet at akterdekket på Skorgenesen er svært, 2,86x 1,80 ?. Er det noen som har målene på dekket på Visund? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Har en kompis med en 330, og jeg skrittet opp hans og mitt akterdekk. Mitt er en fot kortere (skostørrelse 42), målt helt ut til buen på hans dekk. Bredden var nesten lik. Skorgenes er 330 cm bred, Viksund er 350 bred så trinnene på sidene på Viksunden tar det som er av ekstra bredde. Alt i alt er akterdekket noe mindre på Viksunden. På Skorgenesen er badeplattformen en del av skroget, så når akterdekket er større, cockpit og salong oppe er nesten like stor (men smalere) blir plassen under dekk merkbart mindre. Merker også at Skorgenesen virker lunere og mer "inne" i salongen enn Viksunden grunnet mindre vindusflater. Ellers er de nokså like båter. Jeg kan ikke si den ene er bedre enn den andre, begge er gode i sjøen med lite/ingen sprut i bølger. Viksund har dør til bakre cabin, Skorgenes har gardin. Dette var mye mer enn du spurte om, men som kanskje kan hjelpe uansett... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Brigg Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Har ikke målene. Men jeg opplever at akterdekket er litt for trangt, mye pga stigen til flybridge selv om denne skyves inn mot veggen. Bredden er mer enn tilstrekkelig, men lengden blir for kort. Denne opplevelsen forsterkes kanskje av at vi har litt for romstore møbler bak på dekk. Dette er kanskje den viktigste negative erfaringen med denne båttypen etter snart syv års eie og bruk. På den annen side oppveier det seperate dusjrommet på Viksunden (fra ca 2004-modell) mange ganger ulempen med litt trangt akterdekk. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
k1mbo Svart 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Det sto mellom Skorgnes 330 og Viksund 340 når vi skulle ha oss ny båt i fjor. Fordeler med 330 var det litt større akterdekket, og at jeg synest 330`en er litt penere å se på. Men for oss var det mye flere fordeler med 340`en, b.a. de som nevnes over. Og jeg har ikke angret Men ta deg en tur og se på båtene sjøl. Så finner du ut hva som passer best for deg Sitér dette innlegget Link to post
2roringen Svart 26.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2016 Takker for svar. Ja dette er jo vurderinger som man må finne ut av. Ser at ingen har noe negativt å si om disse to båtene, og det er jo bra. Må nok ta en tur å se på begge to for vurdering. Begge båtene har jo sine fordeler og ``ulemper``. Dette blir spennende Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.