plattgater Startet 26.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2016 (redigert) Hei! Jeg har en plattgatterbåt, ca 1965-1970. Problemet er at jeg ikke vet hba slags motor er inni båten. Jeg har tatt noen bilder av selve motoren så om dere er så snille og tar en kikk på den. For håpe at dere kan hjelpe:) Redigert 26.Mai.2016 av plattgater (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Tja, den ligner litt på Chevrolet sin gamle rekkemotor. Litt bedre bilder close up hadde vært til hjelp. Kjenner ikke igjen det toppdekselet men det kan jo være en skjelden variant... Sitér dette innlegget Link to post
waterproof Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Hei dær, bildene er greie nok di, men for å finne ut av dette er det nok best med meir info, du må nok kjikke litt nermere på motoren, der bør finnes nummer og eventuelt serienr på blokka eller toppen, slike nr finner du gjerne innstanset på eit plant område på siden eller i enden av toppen, langs kanten nede på blokka eller i bakkant mot giret, ta gjerne bilder av slike nr , det hjelper ofte, se etter navn på forgasseren og, det er ofte man kan finne ut hvilket motormerke som brukte den og den type forgasser, om den er fra den tidsperioden båten ble laget kan det være nesten hva som helst,for da hadde omtrent allt av motorfabrikanter 6 sylindrede rekkmotorer, så ta ei god kjikk på den ,så finner du nok noe som kan hjelpe. god jakt Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 (redigert) .. og litt mål , feks lengde på blokka kan hjelpe Redigert 28.Mai.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
DieselDahl Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Blokka ser ut som en Chevrolet 250 med plassering av fordeler, oljefilter bensinpumpe m.m. men toppen ser mer ut som en holden grey motor. Starteren sitter også på venstre side som på holden. Se om du finner noen støpenummer nede på blokka og oppå toppen ved siden av toppdekselet. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2016 Jeg har nå funnet ut at du har en engelsk ford motor som satt i Zephyr som ble produsert mellom 1951 og 1962 og ble levert først som 138cid/ 2,3l med 71hk og senere som 156cid/2,6l med 86hk. Motoren er i familie med den firesylindrede som satt i consul i samme periode. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.