bergetun Startet 27.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2016 (redigert) Noen har peiling på hva typiske årsaker til at "Eksos" lampen lyser opp på en Ficher Panda generator? Generatoren starter men stopper etter en liten stund. Det kommer litt vann ut eksosen (det er ikke vannutskiler), men synes det er lite vann som kommer ut. Det er ikke min båt det er snakk om, så jeg vet ikke hvor mye vann som er vanlig at skal komme ut. Redigert 27.Mai.2016 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 27.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2016 Sjekk impeller. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Byttet impeller, sjekket vanninntaket, fylt vann i filterbeholder, men den suger IKKE vann. Tett varmeveksler kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Byttet impeller, sjekket vanninntaket, fylt vann i filterbeholder, men den suger IKKE vann. Tett varmeveksler kanskje? Tviler på at varmeveklser er så tett. Sjekk vannslanger at det ikke er knekk på de, sjekk at kraner står i riktig posisjon og at de fungerer som de skal. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Selv når vi fylte sjøvannfilter-beholderen med vann så klarte ikke generatoren å tømme den. Vi klarte å blåse ut/inn sjøvannintaket, så det ikke tett. Sjøvannet skal gå ut med eksosen. så det er vel ingen andre kraner ? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Tett eksosmanifold? Vannet skal blåses ut der, sammen med eksosen Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Ja, det er det jeg frykter. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Skift simmering på pumpeaksel. Tipper pumpen suger falsk luft som følge av utett akseltetning. Hadde samme synptomer på mitt Onan agregat. Fjær i simmering tæret vekk og simmering skadet. Etter skifte med rustfri fjær så sugde pumpa slik den skulle! Lykke til ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Normarco Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Samme her, ødelagt simmering. Så det da jeg byttet impeller, dro bare luft. Byttet hele pumpen siden lagret også var kaputt. Mase 5.0 med feilkode på eksos. Spyttet litt vann ut eksosen ved oppstart men ga seg, og så stoppet den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.