Grampa simpson Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 Har en 85 model mercury 2 takt (lagd af yamaha vistnok) Den starter .. Kjører fint et par minutt .. Men taber så turtal å stopper .. Merker at etter stopp er drivstofslangen slakk .. Pumper trykk på .. Og vips starter den igjen .. Etter et par minutt stopper den igjen .. De minutter den kjører kan den både gå tomgang og full .. Er dette mon noe enkelt som et tett filter eller lign .. Eller kan det være mye rart ? Skal med at jeg prøvde 5-6 gange å starte den rett føre hvor jeg hadde glemt å sette i den kill switch dingsen ? vet ikke om det kan ha fått noe til å henge seg opp ? Quote Link to post
ivar Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 kan høres ut som at motoren trekker inn luft et sted i bensintilførselen - har du mulighet til å prøve annen slange / tank? Om du må kjøpe nytt, kjøp originalt , her holder ikke biltema mål. yamaha lagde ikke motorer for mercury på 80-tallet, men de hadde et samarbeid om Mariner , hvor yamaha lagde opptil rundt 40hk og merc resten Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grampa simpson Posted May 28, 2016 Author Share Posted May 28, 2016 (edited) Da bør jeg kanskje overveie å kjøpe nytt .. Det meste av det som lå i baljen da jeg kjøpte den er biltema (incl tanken, slangen er jeg ikke sikker på) Og du har rett Mariner er det selvfølgelig .. Edited May 28, 2016 by Grampa simpson (see edit history) Quote Link to post
ivar Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 (edited) ja om du er usikker på tilstand så er det sikkert like greit å kjøpe nytt. Ravns garasje er jo en rennomert forhandler i de traktene om jeg ikke tar helt feil..? størrelse på motor? Edited May 28, 2016 by ivar (see edit history) Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grampa simpson Posted May 28, 2016 Author Share Posted May 28, 2016 30 HK .. Kjøpte den nylig så er ikke helt inne i lokale forhandlere men googler den Quote Link to post
Mort1 Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 Lufteskruen på tanken er selvfølgelig åpen? Quote Link to post
tronds63 Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Membranen i bensinpumpa er en feilkilde her. Er det hull i den så suger den ikke bensin opp fra tanken. Quote Link to post
Grampa simpson Posted May 29, 2016 Author Share Posted May 29, 2016 Lufteskruen står på vid gap. Var ute å cruise tidligere på dagen i går uten problemer .. Så krysser fingre for at det ikke er pumpen. Skulle det vise seg å være det .. Så er detvel nesten å overveie å anskaffe en ny motor alderen tatt i betraktning .. Eller er det som med bilmotorer at de gamle var langt mere robuste end nye ? Quote Link to post
tronds63 Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Disse motorene er ganske solide. Menbran til bensinpumpa med pankiinger koster et par hundrelapper. Enkelt å skifte selv. Helt klart lønnsomt for å holde liv i motoren om den ikke har andre aldersbetingede lyter. Quote Link to post
Recommended Posts