Grampa simpson Startet 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2016 Har en 85 model mercury 2 takt (lagd af yamaha vistnok) Den starter .. Kjører fint et par minutt .. Men taber så turtal å stopper .. Merker at etter stopp er drivstofslangen slakk .. Pumper trykk på .. Og vips starter den igjen .. Etter et par minutt stopper den igjen .. De minutter den kjører kan den både gå tomgang og full .. Er dette mon noe enkelt som et tett filter eller lign .. Eller kan det være mye rart ? Skal med at jeg prøvde 5-6 gange å starte den rett føre hvor jeg hadde glemt å sette i den kill switch dingsen ? vet ikke om det kan ha fått noe til å henge seg opp ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 kan høres ut som at motoren trekker inn luft et sted i bensintilførselen - har du mulighet til å prøve annen slange / tank? Om du må kjøpe nytt, kjøp originalt , her holder ikke biltema mål. yamaha lagde ikke motorer for mercury på 80-tallet, men de hadde et samarbeid om Mariner , hvor yamaha lagde opptil rundt 40hk og merc resten Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grampa simpson Svart 28.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 (redigert) Da bør jeg kanskje overveie å kjøpe nytt .. Det meste av det som lå i baljen da jeg kjøpte den er biltema (incl tanken, slangen er jeg ikke sikker på) Og du har rett Mariner er det selvfølgelig .. Redigert 28.Mai.2016 av Grampa simpson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 (redigert) ja om du er usikker på tilstand så er det sikkert like greit å kjøpe nytt. Ravns garasje er jo en rennomert forhandler i de traktene om jeg ikke tar helt feil..? størrelse på motor? Redigert 28.Mai.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grampa simpson Svart 28.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 30 HK .. Kjøpte den nylig så er ikke helt inne i lokale forhandlere men googler den Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Lufteskruen på tanken er selvfølgelig åpen? Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Membranen i bensinpumpa er en feilkilde her. Er det hull i den så suger den ikke bensin opp fra tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Grampa simpson Svart 29.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Lufteskruen står på vid gap. Var ute å cruise tidligere på dagen i går uten problemer .. Så krysser fingre for at det ikke er pumpen. Skulle det vise seg å være det .. Så er detvel nesten å overveie å anskaffe en ny motor alderen tatt i betraktning .. Eller er det som med bilmotorer at de gamle var langt mere robuste end nye ? Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Disse motorene er ganske solide. Menbran til bensinpumpa med pankiinger koster et par hundrelapper. Enkelt å skifte selv. Helt klart lønnsomt for å holde liv i motoren om den ikke har andre aldersbetingede lyter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.