TMe Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Ta en titt på vedlagte link . Dette bør være veldig aktuelt også for fritidsbåt. http://www.campingnorge.no/pages/article_s...ticleguid=10142 Quote Link to post
skippy Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Nå leste ikke jeg hele stykket men som jeg har forstått må dette pustes inn. Du må få det i lungene og ikke i magen. I mitt tilfelle har jeg ikke dusj ombord ennå, så dette vil ikke anngå meg. Johnny Quote Link to post
Careka Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 (edited) Dette er fin info. ref. Desinfeksjon Metoder for desinfeksjon av Legionella er varmebehandling ved spyling med varmtvann (80-90°C ), bruk av natriumhypokloritt (klorin), bruk av oson, tilsetting av kobber- og sølvioner samt UV-lys. Av disse alternativene er det sølvioner i vannet som er det som er best egnet til bruk i våre bobiler. Sølvioner i vannet forhindrer bakterie/algevekst. Dette forhindrer også bakterie/algevekst i dusjen, særlig nederst i kriker og kroker. Seriøse forhandlere av bobiler, campingvogner og båter bør ha kunnskaper om bruk av sølvioner og rensemidler for vannsystemet og tanker. Spør din forhandler om råd. Rensemidler og sølvioner for vanntanker fåes i fast og flytende form. Nedenfor finner du eksempler på noen merker som er i handelen. Sølvioner i drikkevann: – Yachticon Aqua Clean – Certisil – Micropur – Dr.Keddo Rensemiddel, gjennomspyling av vannsystem: – Yachticon Pura Tank. Rengjør og desinfiserer – Yachticon Clean A Tank. Rengjør, desinfiserer og tar kalkbelegg Men hva er egentlig "Sølvioner" for noe ? Edited June 5, 2005 by careka (see edit history) Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts