TMe Startet 5.Juni.2005 Del på Facebook Startet 5.Juni.2005 Ta en titt på vedlagte link . Dette bør være veldig aktuelt også for fritidsbåt. http://www.campingnorge.no/pages/article_s...ticleguid=10142 Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 5.Juni.2005 Del på Facebook Svart 5.Juni.2005 Nå leste ikke jeg hele stykket men som jeg har forstått må dette pustes inn. Du må få det i lungene og ikke i magen. I mitt tilfelle har jeg ikke dusj ombord ennå, så dette vil ikke anngå meg. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 5.Juni.2005 Del på Facebook Svart 5.Juni.2005 (redigert) Dette er fin info. ref. Desinfeksjon Metoder for desinfeksjon av Legionella er varmebehandling ved spyling med varmtvann (80-90°C ), bruk av natriumhypokloritt (klorin), bruk av oson, tilsetting av kobber- og sølvioner samt UV-lys. Av disse alternativene er det sølvioner i vannet som er det som er best egnet til bruk i våre bobiler. Sølvioner i vannet forhindrer bakterie/algevekst. Dette forhindrer også bakterie/algevekst i dusjen, særlig nederst i kriker og kroker. Seriøse forhandlere av bobiler, campingvogner og båter bør ha kunnskaper om bruk av sølvioner og rensemidler for vannsystemet og tanker. Spør din forhandler om råd. Rensemidler og sølvioner for vanntanker fåes i fast og flytende form. Nedenfor finner du eksempler på noen merker som er i handelen. Sølvioner i drikkevann: – Yachticon Aqua Clean – Certisil – Micropur – Dr.Keddo Rensemiddel, gjennomspyling av vannsystem: – Yachticon Pura Tank. Rengjør og desinfiserer – Yachticon Clean A Tank. Rengjør, desinfiserer og tar kalkbelegg Men hva er egentlig "Sølvioner" for noe ? Redigert 5.Juni.2005 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.