Trond J Startet 13.Oktober.2002 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2002 Har tatt opp båten i dag fant ut at det var en liten slark i styreakselen på drevet.Har noen kjenskap til hvordan det er og bytte foringene på styrakselen.Eller kan det kjøres med videre. :nono: Sitér dette innlegget Trond J Fjord boat club Link to post
Per Atle Svart 14.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2002 Jeg har det samme på mitt drev, men kjører med det fremdeles. Det er klart at det beste ville vært å bytte foringene, men foreløpig sliter jeg med å få av styrearmen inne pga av at det er brukt svarte (!!!!) bolter som nå er rimelig vanskelige å få ut. Har vurdert slarken foreløpig som ikke kritisk hos meg, det hadde kanskje vært lurt å ta med en som kan noe om dette ned i båten din for å ta samme vurdring. Men får du av styrearmen inne rimelig greit, er resten av jobben gjort på under en time. ta en titt på http://216.37.204.206/Actionsports/Volvo_o...asp?Type=12&A=5 ,der finner du delelister (exploded views) som hjelper deg å forstå hva du må demontere for å få sakene i fra hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 15.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2002 Har hatt 270 drev og der var styreakselen av aluminium hadde slark og begynte å slite med få dr......... ut. Fikk det ut tilslutt fordi akslingen røk. Den var korrodert nesten helt av. Derfor erdet viktig å fylle smørenippelen i enden av styrearmen minst hver vår!!! Kan forøvrig fortelle at Volvo leverer nå styregafler med rustfri aksling. For ordens skyld dette gjelder 270 drev, men 270/280 går såvidt jeg vet om hverandre............ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.